וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק בסין: "אסד כנראה ישרוד. חבל, אך זו המציאות"

15.6.2011 / 0:02

במהלך פגישה עם מקבילו הסיני, התייחס שר הביטחון ברק למהומות בסוריה וטען כי "בשאר איבד את הלגיטימיות שלו. הוא כנראה ישרוד, אבל אפילו אם ישרוד, הוא יהיה חלש"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד)

שר הביטחון אהוד ברק התייחס אתמול (שלישי) למהומות האזרחים בסוריה ולעתידו של נשיא המדינה בשאר אסד. במהלך פגישה עם מקבילו הסיני, הגנרל ליאנג גוואנגלי, בסין אמר ברק בהתייחסו לאסד כי "הוא הרג אלפים רבים של בני אדם במקומות רבים וזה לא נפסק. הוא משתמש ביותר ויותר כוח וכעת הפליטים נמלטים לטורקיה מכל המקומות. למזלנו, הם לא נמלטים לישראל. אבל אני מרגיש שבשאר איבד את הלגיטימיות שלו. הוא כנראה ישרוד, אבל אפילו אם ישרוד, הוא יהיה חלש. זה חבל, אבל זו המציאות".

ברק התייחס בדבריו גם לאיום האירני ואמר כי "אנחנו מרגישים שיש צורך להדק בדחיפות את הסנקציות על אירן ולוודא כי הן עובדות ומציבות את המנהיגות באירן בפני דילמה: לעמוד בפני הסנקציות של כל העולם, או להיענות לדרישות של סבא"א ושל הקהילה הבינלאומית בווינה ולהפסיק את התכנית הגרעינית שלהם למטרות צבא".

ברק התייחס גם למשא ומתן בין ישראל והפלסטינים ואמר כי כעת "אנו מנסים עם אבו מאזן ופיאד. אני מרגיש שהם כנים ואני חושב שזה תמיד יותר טוב לפתור נושא מורכב שכזה כאשר יש שני צדדים ואנחנו עדיין שולטים באזור. עלינו לתת חלק מהאזור. זה יהיה מועיל יותר לנסות לעשות זאת על ידי הסכם הדדי. בזה אנו מנסים לשכנע כעת את האמריקאים, הרוסים, באן קי מון ואת האירופאים".

גם שר החוץ אביגדור ליברמן התייחס לנושא בפגישה עם מקבלו הגרמני גידו וסטרוולה בירושלים. לדברי ליברמן, "כל מי שראה בשבועות האחרונים בטלוויזיה את המפגינים ראה משהו ברור - הנשיא אסד חייב להתפטר במהירות האפשרית. זה מאוד לא מקובל מה שאנחנו רואים בסוריה, ועמדת האיחוד האירופי חשובה מאוד. אבל גם ללא מועצת הביטחון, או האיחוד האירופי, הציפיות שלי הן לראות צעדים ממשיים בשטח אל מול המשטר הזה. אנחנו מצפים שמדינות אירופה יחזירו את השגרירים שלהם מסוריה".

ליברמן הוסיף כי הוא "מודאג מהמצב בסוריה, מהסבל של האנשים, זה סימן רע מאוד אם הנשיא הזה יצליח לשרוד. אני לא חושב שיש מקום להתערבות צבאית, ואין זה מתפקידנו לקרוא להתערבות צבאית בסוריה. לקהיליה הבינלאומית יש מספיק מנופים כדי לגרום לו לעזוב את תפקידו ולהתפטר. הקהילייה צריכה להשתמש בכל הכלים האלה. אם הוא יצליח באמצעות ירי על אזרחים חפים מפשע לדכא את הכמיהה לשינוי וחופש זו תהיה התפתחות נוראית. אנחנו לא צריכים להוביל, זה לא תפקידנו. אנחנו סומכים על ידידנו באיחוד האירופי ובצפון אמריקה. אסור שהעולם יראה שיש גישות שונות כלפי סוריה לוב ואיראן. צריך גישה עקבית ואחידה, לטובת כולנו".

עוד באותו נושא:
"מסמך מוכיח שסוריה שלחה את מפגיני יום הנכבה"
צבא סוריה ממשיך לפעול בצפון המדינה: 6 נהרגו
האו"ם: למעלה מ-10,000 אזרחים נמלטו מסוריה

(עדכון ראשון: 18:13, 14.06.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully