וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אש, בלבי בוערת אש: אלפים רוצים להפוך לכבאים

לבית הספר לכבאות בראשון לציון מגיעים השבוע מאות מועמדים, שמבקשים להצטרף למערך הכיבוי של ישראל. "באנו להירתם למען הצלת האנשים, זאת ממש שליחות"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

נציבות הכבאות וההצלה עורכת השבוע את מבצע המיונים הגדול בתולדותיה לתפקיד כבאי. המטרה: למלא 300 תקנים חדשים במערך הכיבוי שעובר מתיחת פנים בשל החוסרים שנחשפו לאחר השריפה בכרמל. לפני כחודשיים פרסם המשרד לביטחון הפנים מכרז לגיוס כבאים חדשים, אך ההיענות הייתה הרבה מעבר למצופה, כשלמעלה מ-4,000 איש הגישו מועמדות לתפקיד. לבית הספר הארצי לכבאות והצלה בראשון לציון מגיעים מדי יום מאות מועמדים, שעוברים מבחנים לא פשוטים בניסיון להיכנס בסופו של דבר לנבחרת הכבאים של ישראל. המועמדים עוברים תהליכים מפרכים של אימונים תוך העברה בתחנות.

המועמדים עוברים מבחני כושר מתישים, אך גם מבדקים הקשורים ישירות לעבודת הכיבוי, כמו טיפוס על סולמות ועבודה בגובה רב. אחד המתמודדים סיפר: "בעקבות מה שקרה, באנו להירתם למען השומרים, הצלת האנשים, לעזור, לתרום, לתת את התפקיד הכי טוב שצריך לתת, זה משהו שהרבה זמן רציתי לעשות, אני מרגיש שזאת שליחות להציל אנשים". התהליך לקבל את מדי הכבאי עדיין ארוך: המועמדים שיצליחו לעבור את המיונים יוזמנו למבחני השמה ולבסוף לראיון בפני ועדת קבלה. 300 המאושרים שיצלחו את כל השלבים יזומנו לקורס כבאים בסיסי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully