וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "הכרה בפלסטין באו"ם תמנע החזרה למו"מ"

בתום פגישה בארבע עיניים ברומא, כינסו ר"מ ישראל ומקבילו האיטלקי מסיבת עיתונאים והתייחסו לנושאים המדיניים. נתניהו הודה למארחו על "העמדה האיטלקית העיקשת נגד הגרעין האירני"

ערוץ הכנסת

(צילום: באדיבות ערוץ הכנסת)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד בצהריים (שני) ברומא עם ראש ממשלת איטליה סילביו ברלוסקוני. לאחר הפגישה קיימו השניים מסיבת עיתונאים, בה התייחסו לנושאים המדיניים. נתניהו אמר כי "יש לי את ההזדמנות לדבר עם ברלוסקוני על נושאים אזוריים ומקומיים, ביניהם ההתחמשות הגרעינית של אירן ועל כך שההחזקה של נשק גרעיני משפיעה לא רק על ישראל, אלא על יציבות האזור כולו".

נתניהו הוסיף כי "לפני מספר שנים הייתה תקווה גדולה בלבנון להצלחה ודמוקרטיה, וכעת לבנון מוחזקת בידי תנועה מרושעת כמו חיזבאללה. כשמהפכות בעולם הערבי יסתיימו וכשאירן תפתח לעצמה נשק גרעיני, הם יתירו את הרסן בכל מקום וזה משפיע על האינטרסים והערכים המשותפים". למארחו אמר נתניהו כי "אני מודה לכם על עמדתכם העיקשת והתמידית בנושא הגרעין ועל ניסיונכם התמידי לתמוך במשא ומתן שרק הוא יוביל לשלום".

נתניהו התייחס גם לנושא הפלסטיני ואמר כי "הצהרה חד-צדדית למדינה פלסטינית מצד האו"ם, תפר את ההסכמים בין ישראל לפלסטינים. אם האו"ם יקבל את ההכרזה, לא תהיה סיבה לחזור למשא ומתן וזה ידחק את השלום ולא יקדם אותו. הממשלה שלי עשתה המון בשביל להקל על הפלסטינים".

ברלוסקוני אמר מצדו כי "היום בבוקר חתמנו על שמונה הסכמים של שיתוף פעולה בין שתי המדינות. איטליה היא הפרטנר הראשון של ישראל חוץ מארצות הברית ופרטנר כלכלי שני באירופה. אני יודע שבעתיד תהיה בחינת בגרות ראשונה באיטלקית בישראל, אבל היום דיברנו על המצב במזרח התיכון ובמיוחד במצב בין ישראל לפלסטינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully