וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכיב שלא הוחלף במטוס גרם להתרסקות בחודש אפריל

מדו"ח משרד התחבורה בנוגע להתרסקות המטוס הקל בחיפה בה נהרגו 4 בני אדם עולה כי המטוס צבר שעות טיסה רבות שהצריכו את החלפת אחד הרכיבים, אולם מכון הבדק לא היה מודע לדרישות היצרן

כשל טכני עקב רכיב שלא הוחלף כנדרש וצבירת שעות טיסה רבות מדי – אלו הן הסיבות להתרסקות המטוס הקל בחיפה לפני כחודשיים בה נהרגו ארבעה אנשים, על פי דו"ח שפרסם היום (שני) חוקר התאונות הראשי במשרד התחבורה.

על פי דיווח בגלי צה"ל, המטוס צבר שעות טיסה רבות מאוד באוויר שחייבו את החלפתו של אחד הרכיבים ארבע פעמים, אולם מכון הבדק לא היה מודע לדרישות היצרן בנושא לא בוצעה החלפה.

על פי הממצאים בדו"ח, התקלה הטכנית גרמה לשחרור ריח שריפה בתא הטייסים, מה שהביא אותם להילחצות "מובנת" מהתופעה החריגה, שגרמה לתפעול אינסטנקטיבי ולקבלת החלטות שגויות שהובילו, בסופו של דבר, לתאונה הקשה.

בהתרסקות המטוס בחודש אפריל נהרגו מדריך הטיסה, דוד בכור בן 64 מקריית ים, מוסטפא דראושה, 38, מנצרת עילית, משה בנסל, בן 56 מזכרון יעקב ו-ישי הוך, בן 57 מחיפה.

בועז גולן, נציג זק"א שהגיע למקום סיפר ביום התאונה: "המטוס התרסק בין עצי אקליפטוס, כמה מטרים בלבד מכיתות הלימוד המשמשות את התלמידים בבית הספר הטכני של חיל האוויר, שלמרבה המזל יצאו לחופש לחופשת הפסח. שברי המטוס התפזרו לכל עבר לאחר שהמטוס עלה בלהבות".

עוד על ההתרסקות הקטלנית בחודש אפריל:
מדריך טיסה ושלושה מחניכיו נהרגו בהתרסקות מטוס קל בחיפה
קרובי מדריך הטיסה שנהרג: "הוא אהב את השמיים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully