וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישר: "יו"ר קרן המטבע - הזדמנות שלא תשוב"

פרופ' סטנלי פישר הגיש את מועמדותו לתפקיד יו"ר קרן המטבע הבינלאומית, לדבריו בשל ההזדמנות "יוצאת הדופן" שנקרתה בדרכו. אולם, דרכו לתפקיד רצופה מכשולים, ביניהם - גילו המבוגר

נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, התייחס הערב (שבת) למועמדותו לתפקיד יו"ר קרן המטבע הבינלאומית והגדיר את המהלך כ"הזדמנות יוצאת דופן". פישר, המשמש כנגיד בשבע השנים האחרונות, הוסיף כי "נקרתה בדרכי הזדמנות לא מתוכננת, ואולי אף בלתי חוזרת, להתמודד על ראשות קרן המטבע הבינלאומית, שלאחר התלבטויות רבות החלטתי שברצוני למצות. זאת, על אף שמדובר בתהליך מורכב ולמרות החסמים האפשריים".

בחירת מנכ"ל קרן המטבע נעשית באמצעות הצבעת נציגים של 187 מדינות. תקנון הקרן קובע כי גיל המועמדים לתפקיד לא יהיה גבוה מ-65, אולם פרופ' פישר הוא בן 67. המשמעות היא, כי בטרם תאושר מועמדותו, הקרן תצטרך לקבל החלטה אם לשנות את התקנון או לפסול את מועמדותו. תפקיד יו"ר קרן המטבע התפנה בעקבות פרשת המין בה הואשם היו"ר הנוכחי, הצרפתי דומיניק שטראוס-קאהן, באונס חדרנית במלון בניו יורק בו התאכסן.

"לפני קצת יותר משש שנים עליתי לישראל, ואני מרגיש בן מזל שיש לי הזדמנות לגור במדינה, ועוד יותר מכך – הזדמנות לנסות ולתרום לה", אמר פישר הערב, "הרגשה זו רק התחזקה מאז שעליתי ארצה. לאחרונה התחלתי את שנתי השביעית כנגיד בנק ישראל. אחת המשימות המרכזיות שהצבתי לעצמי במהלך הקדנציה הראשונה הייתה העברתו של חוק בנק ישראל החדש, במטרה להפוך את הבנק לגוף שקוף יותר ומודרני בהתאם לאמות המידה הבינלאומיות. בחרתי להמשיך לקדנציה שנייה על מנת ליישם את חוק בנק ישראל ולהמשיך ולתרום לכלכלה הישראלית".

פישר כיהן בעבר במשך שבע שנים בתפקיד השני בחשיבותו בקרן המטבע. "בזכות ניסיון ייחודי זה החלטתי להתמודד ואני מאמין, כי אוכל לתרום לקרן המטבע הבינלאומית, גורם מרכזי במשק העולמי, וכך גם לתרום לכלכלה הגלובלית בעידן שאחרי המשבר", הוסיף.

שר האוצר, יובל שטייניץ, הודיע כי הוא תומך בפישר. "מצד אחד, נשמח לראות את סטנלי פישר ממשיך בתפקידו החשוב כנגיד בנק ישראל – אך מצד שני, אין ספק שעצם מועמדותו לתפקיד היוקרתי מהווה תעודת כבוד למדינת ישראל ולכלכלתה", אמר שטייניץ. "תפקיד יו"ר הקרן מתאים לפישר כמו כפפה ליד – הן מבחינת השכלתו האקדמית והן מבחינת הניסיון העצום שצבר בקרן המטבע, בבנק העולמי, ובשש השנים האחרונות שבהן הפך לנכס של הכלכלה הישראלית כנגיד הבנק המרכזי", הוסיף שטייניץ.

עוד על יו"ר קרן המטבע הבינלאומית:
שטראוס-קאהן כופר באשמה, החדרנית תעיד נגדו
בדיקה אישרה: DNA של שטראוס-קאהן על המתלוננת
בריטניה תומכת בכריסטין לגארד לראשות קרן המטבע

עדכון ראשון: 22:20

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully