וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר בארה"ב: הקלקר בכוסות עלול לגרום לסרטן

ממחקר שערך מכון הבריאות הלאומי האמריקאי עולה כי הסטיירין, חומר המצוי בכוסות חד פעמיות ומכלי מזון מקלקר עלול להיות מסרטן. עם זאת עיקר החשיפה לחומר מגיעה דווקא מסיגריות

סוף עידן מכלי המזון החד פעמיים? דו"ח של מכון הבריאות הלאומי האמריקאי קובע כי יש לכלול את הקלקר ברשימת החומרים המסוכנים, העלולים לגרום לסרטן.

על פי דו"ח שפרסם המכון, חשיפה מוגברת לחומר סטיירין -אחד ממרכיביו של הקלקר - שנמצא בכוסות חד פעמיות ובמכלי מזון, עלולה לגרום לסרטן מסוגים שונים ובעיקר ללוקמיה. יחד עם הסטיירין, הוכנסו לרשימה גם חומרים נוספים כמו קפטפול, קובלט-טונגסטן, קרבייד ועוד'. עם זאת יש להדגיש כי המחקר שערך המכון מצא כי עיקר החשיפה לחומר נובעת דווקא מעישון סיגריות ולא משימוש בכוסות ומיכלי מזון.

ההודעה גרמה לזעם בקרב נציגי תעשיית ייצור הפלסטיק בארה"ב. לטענתם, הכללת סטיירין ברשימה "תפחיד בצורה לא הוגנת את עובדי המפעלים והתושבים המתגוררים בסמוך למפעלים ותשפיע לרעה על תהליך פיתוחם של מוצרים חדשים. לדברי טום דובינס, דובר האיחוד האמריקאי של יצרני הפלסטיק, "אנחנו מייצגים בעיקר עסקים קטנים, וזה עלול לפגוע במשרות ובכלכלות מקומיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully