וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה לטרור: נהרג ראש אל-קאעדה במזרח אפריקה

משטרת קניה מסרה כי פאזול עבדוללה, שעמד מאחורי פיגוע משולב בשגרירות ארה"ב בקניה וטנזניה ב-1998, נורה למוות סמוך לבירת סומליה מוגדישו. לאחרונה חוסל בכיר נוסף בארגון בפקיסטן

ארגון אל-קאעדה ממשיך לספוג אבידות. ראש הארגון במזרח אפריקה פאזול עבדוללה מוחמד נהרג ביום רביעי במוגדישו, כך הודיע היום (שבת) מפקד משטרת קניה. לדברי מפקד המשטרה מת'יו איטירה, רשויות סומליה הודיעו לקניה כי עבודוללה מוחמד ואדם נוסף נורו כאשר סירבו לעצור במחסום דרכים סמוך למוגדישו.

בכך אישר איטירה דיווח קודם מפי ארגון איסלמי סומלי על מותו של עבדוללה מוחמד. "אחד מהאנשים שנהרגו סמוך למוגדישו הוא פאזול עבדוללה מוחמד, יברך האל את נשמתו. הוא לא מת כי אלפים כמוהו עדיין נאבקים באויביו של אללה", נאמר בהודעת הארגון. עבדוללה מוחמד עומד ככל הנראה מאחורי הפיגוע המשולב בשגרירויות ארה"ב בקניה וטנזניה ב-1998 בו נהרגו כ-224 בני אדם ומעל ל-5,000 נפצעו.

מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, התייחסה למותו של עבדאללה מוחמד ואמרה שמדובר במכה קשה לאל-קאעדה ובעלי בריתו. "מותו של פזול הוא מכה ניצחת לפעילות ארגון אל-קאעדה ולשותפיו במזרח אפריקה", אמרה קלינטון בביקור בטנזניה, "נעשה צדק במותו של הטרוריסט שגרם לכל כך הרבה מוות וכאב לרבים בניירובי ודאר א-סלאם ובמקומות אחרים – סומלים, טנזנים וקנייתים וכן לאנשי השגרירות האמריקאית".

עוד על המלחמה בארגון אל-קאעדה:
חודש לאחר בן לאדן: חוסל בכיר נוסף באל-קאעדה
בן לאדן לפני מותו: "תומך במהפכות בעולם הערבי"
אל-קאעדה אישר: בן לאדן חוסל על ידי ארה"ב

21 פעילי אל-קאעדה נהרגו היום בתימן

בתוך כך נמסר ממשרד ההגנה בתימן כי 21 פעילי אל-קאעדה נהרגו בידי צבא תימן במחוז הדרומי אביאן. לפי הודעת המשרד, 18 מהפעילים נהרגו בעיר זינג'יבר עליה השתלט אל-קאעדה בחודש שעבר, ושלושה נוספים נהרגו בעיר לאוודר. עוד דווח, כי הצבא החריב מחבוא נשק בזינג'יבר.

לפני שבוע דיווחו גורמים בפקיסטן כי בכיר נוסף בארגון, אליאס קשמירי, נהרג בתקיפת כלי טיס של צבא ארצות הברית. לדברי הגורמים, קשמירי הוא אחד מתשעה בני אדם שנהרגו בתקיפה לעבר דרום ווזיריסטן.

קשמירי עמד בראש גדוד "313", המתמחה בתיאום מתקפות טרור משולבות. כמו כן שימש כמפקד בכיר בארגון. ארה"ב ראתה בו אחראי לתכנון תקיפות באפגניסטן, פקיסטן והודו והציעה בתמורה להסגרתו חמישה מיליון דולרים, הפרס הגדול ביותר שהציעו בוושינגטון עבור מבוקש, מלבד בן לאדן. עוד מייחסים לקשמירי את תכנון התקיפה על בסיס חיל האוויר של פקיסטן בקראצ'י בסוף החודש שעבר. בהודעה שהעביר דובר גדוד "313" לטלוויזיה בפקיסטן הוא אישר את מותו של קשמירי ואיים לנקום בארצות הברית על מותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully