וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סבא"א: מועצת הביטחון של האו"ם תדון בגרעין הסורי

9.6.2011 / 19:26

משטר אסד צפוי להתמודד עם לחץ נוסף: הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית החליטה להעביר את הטיפול בתוכנית הגרעין של דמשק למועצת הביטחון של האו"ם. האם יוטלו סנקציות על סוריה?

מועצת הנגידים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) החליטה הערב (חמישי) להעביר את הטיפול בתוכנית הגרעין של סוריה למועצת הביטחון של האו"ם. כך מסרו דיפלומטים בווינה לסוכנות הידיעות רויטרס. מבין 35 המדינות החברות במועצה, הצביעו 17 מדינות בעד הרעיון שהעלו ארצות הברית ו-12 מבעלות בריתה. שש מדינות, ובהן רוסיה וסין, הצביעו נגד הרעיון.

ההצעה להעביר את הטיפול בסוריה למועצת הביטחון, הועלתה בעקבות חקירה שערכה סבא"א באתר הכור הגרעיני בדיר א-זור. לפי פרסומים זרים, ישראל הפציצה את הכור בחודש ספטמבר 2007 והרסה אותו. ארצות הברית ומדינות נוספות במערב לחצו על סבא"א להעביר את הטיפול בגרעין הסורי למועצת הביטחון ובמקביל להביא לקבלת החלטה לגינוי דיכוי ההפגנות האלים ברחבי סוריה.

רוסיה וסין נותרו לצדה של דמשק גם בדיונים על הפרות זכויות אדם במדינה. בעקבות ההחלטה שהתקבלה הערב בווינה, הודיעו השתיים כי הן יפעלו מול כל כל החלטה שתדרוש להטיל סנקציות על דמשק, בדומה לאלה שמוטלות על אירן מאז שנת 2006. הנציג של סין במועצת הנגידים, אף טען כי מועצת הביטחון של האו"ם לא צריכה לטפל בנושא הסורי, אלא הגופים המוסמכים לכך בסבא"א.

שגריר סוריה באוסטריה, באסם אל-סבג, אמר בתגובה כי דמשק תמשיך לעבוד מול הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. אל-סבג כינה את החלטת מועצת הנגידים "מצערת", אך הבהיר כי "סוריה תמיד שמרה על מחויבויותיה (לעבוד מול סבא"א)" - וכי הוא מאמין שסוריה "גם תמשיך לעשות זאת".

עוד באותו נושא:

הגרעין הסורי? פריז מגבירה את הלחץ על דמשק

סבא"א: נמצאו עדויות לתכנית הגרעין הסורית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully