וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגרעין הסורי? פריז מגבירה את הלחץ על דמשק

משרד החוץ הצרפתי קרא לסוריה לשתף פעולה על פקחי סבא"א ולאפשר להם לבחון את האתר ב-"דיר א-זור", שעל פי החשד בסוכנות, מתקיימת בו פעילות גרעינית בלתי חוקית. "סוריה נדרשת לשקיפות מלאה"

על רקע סירובה של דמשק לאפשר לפקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לבחון את אתר "דיר א-זור", בו ייתכן שהתבצעה פעילות גרעינית סודית - צרפת קראה היום (רביעי) לסוריה להפגין "שקיפות מלאה" ולשתף פעולה עם סבא"א. בהצהרה שפרסם משרד החוץ הצרפתי נכתב, כי "צרפת עומדת מאחורי כל דרישות הסוכנות, לרבות בנושא טבעו של האתר בסוריה, זאת כדי לשפוך אור על עברו של האתר ועל פעילותו הנוכחית בתחומי הגרעין".

בדו"ח סודי שפרסמה שלשום הסוכנות, והדיע לידי סוכנות הידיעות רויטרס, נכתב כי סירובה של סוריה לשתף פעולה עם פקחי האו"ם מסכן את החקירה בנוגע ליכולותיה הגרעיניות. שכן, הפעם האחרונה בה ניתנה לפקחים גישה לאתר הייתה לפני למעלה משנתיים. ממשרד החוץ הצרפתי נמסר עוד, כי "צרפת קוראת לסוריה לבצע את כל הפעולות הנדרשות למען השגת שיתוף פעולה הכרחי עם הסוכנות".

לפי דו"חות מודיעיניים של ארצות הברית האתר, הנקרא "אל-קיבר" או "דיר א-זור" התחיל כמתקן גרעיני שפותח על ידי צפון קוריאה ונועד לייצר דלק פצצות. על פי מקורות זרים, בשנת 2007 ישראל הפציצה כור שהיה בעיר ונועד לפיתוח נשק גרעיני. מוקדם יותר השנה החלה הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לחשוד כי מתבצעת באתר פעילות גרעינית לא חוקית לאחר שב-2008 מצאו הפקחים במקום עקבות של אורניום דבר אשר הצביע על פעילות גרעינית המתנהלת בו. בדו"ח האחרון של הסוכנות נכתב כי מאפייני הבניין דומים לאלו של אתר גרעיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully