וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בליכוד: בגין ושמיר מחבלים? שריד ירד מהפסים

פנחס וולף

9.6.2011 / 12:02

דבריו של שר החינוך לשעבר יוסי שריד לפיהם "בגין ושמיר היו טרוריסטים כמו ערפאת" הצליחו להרגיז בכירים לשעבר בליכוד. "להשוות את השניים לערפאת זה חולני"

בכירים לשעבר בליכוד גינו הבוקר (חמישי) בחריפות את דבריו של שר החינוך לשעבר יוסי שריד באירוע לרגל חג השבועות בתל אביב, לפיהם "מנחם בגין ויצחק שמיר הם לא פחות טרוריסטים מיאסר ערפאת". שר הביטחון לשעבר משה ארנס, שכיהן כשר בממשלותיהם של השניים, אמר לוואלה! חדשות כי "דברי יוסי שריד לא שווים התייחסות. זו אמירה כה מטופשת וכה מרוחקת מהמציאות. שריד לא היה מרשה לעצמו לומר דברים כאלה כל עוד היה חבר כנסת".

לביקורת על דברי שריד הצטרף גם רוני מילוא, שכיהן כחבר כנסת וכשר משנת 1977 ועד 1996. לדבריו, "גם אנשים מוכשרים יורדים מהפסים". מנהל מרכז מורשת בגין, הרצל מקוב, שכיהן כמנהל לשכת ראש הממשלה בתקופת כהונת שמיר, אמר בתגובה, כי "כאשר לאיש כמו יוסי שריד אין תירוץ טוב לפגישותיו עם טרוריסטים, הוא עושה השוואה מופרכת".

מילוא הוסיף כי "האצ"ל לא עשה אף פעולה שכוונה נגד אזרחים. אלו הגדרות אחרות לחלוטין מהגדרות הפעולות של אש"ף שפעל במכוון נגד אזרחים. לעומת אש"ף, כל פעולות האצ"ל היו נגד הצבא או מוסדות הממשל הבריטי, גם אם במקרים מסוימים נפגעו אזרחים חפים מפשע. להשוות את השניים לערפאת זה חולני".

השר מיכאל איתן, ותיק חברי הכנסת של הליכוד, אמר בתגובה לדברים, כי "איך אפשר להשוות בין ארגוני טרור שעיקר פעולותיהם תוכננו ובוצעו כנגד אוטובוסים, מועדוני נוער, בתי ספר וריכוזי אוכלוסייה אזרחית, לעומת ארגוני המחתרת היהודיים שהקפידו על מדיניות ברורה של מטרות צבאיות, גם אם היו חריגים בודדים? ממכתביו ומנאומיו של מנחם בגין כמפקד האצ"ל וכמנהיג פוליטי עלו תמיד מסרים ברורים של קדושת חיי האדם, כבודו וחירותו, ללא הבדל דת, גזע ולאום".

יוסי שריד סירב להגיב לדברים.

עוד באותו נושא:
מנחם בגין ויצחק רבין לא יופיעו על השטרות החדשים
"מנחם בגין חימש את ארגנטינה - כדי לנקום בבריטניה"
משה ארנס: "חבל שלא יצאנו לפעולה בעירק"


לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully