וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חג הביקורים: 200 אלף ישראלים יצאו לטייל בחג

רמי שני

8.6.2011 / 14:55

מאות אלפי ישראלים ניצלו את מזג האוויר הנוח ויצאו לטבע. את עוגות הגבינה המסורתיות החליפו סטייקים ביערות ובחורשות בצפון, ובקיבוצים משוויצים בתינוקות שרק נולדו

מזג האוויר החמים הוציא את עם ישראל אל הטבע: כ-200 אלף בני אדם ביקרו היום (רביעי) ביערות ובאתרי הקרן הקיימת לישראל לרגל חג השבועות. רוכבי האופניים פקדו את השבילים המיוחדים שהוכשרו ביערות - ואחרים דווקא ניצלו את חג הגבינות, כדי לנפנף במנגלים בחורשות. אירוע מיוחד נוסף לכבוד החג היה סיור שערכו מדריכי קק"ל למאות מטיילים בפארק בריטניה בעקבות סיפור הקרב של דוד וגוליית מהתנ"ך.


עוד על חג השבועות:
מזג האוויר היום מתאים לטיולים
עשר המלצות לפעילויות לחג
דווקא עכשיו, מחיר החלב עלה

האתרים הפופולריים ביותר בצפון הארץ עד כה היו הגלבוע, הר תבור ויערות הגליל המערבי – יער קריית אתא, פארק גורן, פארק אדמית ויער עופר. כמו כן, פקדו מטיילים רבים את יער בית קשת, יער שוויץ, יער לביא, ויער ברעם. באזור המרכז נרשמה תנועת מטיילים ערה ביער עמינדב ובפארק ארצות הברית, כמו גם בפארק בגין, סמוך לירושלים. עשרות אלפים הגיעו גם ליער המלאכים שבדרום וליער להב, לפארק גולדה, ליער יתיר, לפארק ירוחם, לפארק אשכול ולפארק דימונה.

לקראת הכניסה לחודשי הקיץ החמים, קק"ל ניצלה את החג ואת נוכחות המטיילים הרבים בשמורות על מנת להדגיש את החשיבות בשמירה על כללי הבטיחות והשימוש באש, במסגרתם יש להדליק אש רק במקומות המותרים ולהקפיד על כיבוי הגחלים בסיום השימוש. בנוסף, הושם דגש על השמירה על נקיון השמורות, וקק"ל הדגישה כי "יש לשמור על הניקיון, להביא שקיות זבל ולאסוף בסיום היום את האשפה ולשפוך אותה בפחים הגדולים בכניסה לכל יער".


אך לא רק גבינות, מנגלים ורכיבת אופניים מסמלים את חג השבועות: כ-250 אלף חברי קיבוצים ואורחיהם משתתפים בימים אלה בחגיגות הבאת ביכורים ביישוביהם, טקס מסורתי ארוך-שנים. לצד ריקודים משותפים של ההורים וצאצאיהם והצגת גידולים ממטעי הקיבוץ והמשקים - ביצים, אבוקדו, בננות וכו' - מנהג נוסף הוא לערוך תערוכה ולהשוויץ בפני החברים ב"ביכורי" התינוקות, שנולדו בשנה האחרונה בקיבוץ.

מחר ייערך אירוע בשיתוף מתנדבי קק"ל ועמותת "נגישות ישראל", במסגרתו יערכו הפעלות ותחנות התנסות בשביל בית היערן ביער בית קשת וטיול בשביל שהונגש לאנשים עם מוגבלות בתנועה ולכבדי ראייה, היורד בשיפוע מתון מבית היערן עד המיקהל הצופה על נופי התבור והעמק. לאורך השביל יהיו תחנות הדרכה, הפעלה והתנסות, בהן יוכלו המטיילים להשתתף בחוויות שונות וביניהן טעימות בעיניים מכוסות, הליכה בשביל עם מקל נחייה, משחק כדורסל על כיסא גלגלים ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully