וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת שבועות: עלייה במחירי החלב והביצים

משרד האוצר והחקלאות סיכמו על העלאת מחירי הביצים והחלב שבפיקוח, נוכח ההתייקרות העולמית בעלויות הייצור ובמחירי האנרגיה. מחירי החלב יתייקרו בממוצע ב-6.5%, ומחירי הביצים ב-4.7%

ועדת המחירים המשותפת למשרדי החקלאות והאוצר המליצה אתמול (שני) לשרים על העלאת מחירי מוצרי החלב והביצים שבפיקוח. על פי ההמלצה יעלו מחירי מוצרי החלב בשיעור ממוצע של 6.5%, ואילו מוצרי הביצים יעלו ברמה של 4.7%. השרים אימצו את המלצת וועדת המחירים וחתמו על הצו, שייכנס לתוקף החל מהיום.

כך למשל, נשלם מעתה על קרטון חלב טרי 3% שומן 6.22 שקלים במקום 5.95, ואילו שקית חלב תעלה 5.00 שקלים במקום 4.75. קרטון ביצים ממוצע המכיל 30 ביצים, שעלה בעבר 22.6 שקלים, יעלה מעתה 23.92, ואילו עבור אשל בגביע שעלה עד כה 1.47, נשלם 1.58 שקלים.

העדכון הקודם של מוצרי החלב בפיקוח נעשה לפני כשלוש שנים, ביוני 2009, במסגרתו הוזלו המחירים בשיעור של כ- 4.5%, כך שהעלייה הנוכחית במחירי מוצרי החלב מסתכמת בכ- 2% מעבר להוזלת העדכון הקודם. מחירי הביצים שבפיקוח עודכנו בינואר 2011.

לאור העובדה כי מחירי השומן והחמאה בעולם התייקרו מאוד בשנתיים האחרונות, יעלה גם מחיר החמאה יותר מיתר המוצרים, וזאת לאחר שבינואר 2011 עודכן מחיר החמאה התעשייתית בכ- 30%, אך כאמור לא עודכנו מחירי המוצרים שבפיקוח מחירים. חבילת חמאה המכילה 100 גרם תעלה מעתה 3.70 שקלים, במקום 3.09 .

"המחירים החדשים מביאים לידי ביטוי את ההתייקרות שחלה בשנים האחרונות בעלויות הייצור של החלב הגולמי, גרעינים ובמחירי האנרגיה", הסביר סמנכ"ל מחקר, כלכלה ואסטרטגיה והמפקח על המחירים, אורי צוק בר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully