וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע שונו עשרת הדיברות בבתי הכנסת בבית שמש?

7.6.2011 / 18:05

תושבי מטה יהודה רצו למחות על החלטתו הפוליטית, לטענתם, של השר ישי על סיפוח שטחים לבית שמש, ושינו את הנוסחים בעשרת הדברות בבתי הכנסת: "כבד את הורייך למרות שלא הצביעו ש"ס"

תושבי בית שמש נדהמו לגלות בבתי הכנסת נוסח 'מתוקן' של עשרת הדיברות, ובו ציווים המופנים ישירות אליהם: לא תגנוב את שטחי רעך, לא תחמוד את כל מפעלי שכנך, וכבד את ההורים הרוצים להתפרנס גם אם אינם מצביעים ש"ס. מאחורי היוזמה המקורית עומדים תושבי המועצה האזורית מטה יהודה, המוחים על החלטת שר הפנים, אלי ישי, להעביר כ-3,000 דונמים משטחי מועצת מטה יהודה לרשותה המוניציפאלית של בית שמש.

כמדי שנה בחג השבועות מתכנסים התושבים בבתי הכנסת לשמיעת עשרת הדברות. השנה החליטו תושבי מטה יהודה "לעדכן את הטקסט" ולהוסיף לו משפטים המכוונים ישירות נגד שר הפנים החרדי מש"ס, אלי ישי, ולמעוז החדש של בוחריו תושבי בית שמש המתחרדת – מחאה על החלטתו של השר ישי להעביר את כל שטחי התעשייה המניבים של מטה יהודה לבית שמש. בעלון החג הייחודי נתקלו היום תושבי בית שמש בשינויים הבאים בזה הנוסח:

"זכור את יום השבת לקדשו אך זכור תזכור: לאחר יום השבת, עבוד תעבוד במשך ימי השבוע, ולא תנצל את שכניך תושבי מטה יהודה שיעבדו ויפתחו אזורי תעשיה עבורך, כדי שיום אחד תיקח אותם מהם ותרוויח מעותיהם. לא כל יום שבת, ושר הפנים לא ישאר מש"ס לדור דור", "כבד את אביך ואת אמך אשר רוצים לפרנס את ילדיהם למרות שלא הצביעו ש"ס", ו- "לא תחמוד אשת רעך, ועבדו ואמתו ושורו וחמורו, ולא תחמוד את כל אשר לרעך – גם אם אתה שר הפנים ויכול לתת אתנן לבוחריך בצלמך".

"אין הקשרים מפלגתיים"

לדברי תושבי מועצה אזורית מטה יהודה, החלטתו של ישי על העברת שטח כה גדול שמרביתו איזורי תעשייה פעילים לבית שמש, עיר הכוללת רוב של בוחריו החרדים, תביא לפגיעה במפעל חייהם וגוזלת את האזורים אותם פיתחו במשך שנים. כמו כן, חוששים התושבים מפגיעה בפרנסתם של רבים המועסקים במפעלים באזורי תעשייה אלו, שבעקבות סיפוח השטחים לבית שמש יצטרכו לשלם תעריפי ארנונה הגבוהים בכ-100%, ולגירעונות כלכליים אדירים שעלולים להגיע עד לקריסת המועצה.

מעשה המחאה המקורי בבית הכנסת הינו רק חלק מהמאבק הציבורי והמשפטי אותם מנהלים תושבי מטה יהודה בנושא. בשבועיים האחרונים "פוצצו" התושבים טקס בהשתתפות השר ישי במחאה על התנהלותו בפרשה, ואף שלחו כמחאה כסף מזומן במעטפות לחברי הכנסת החרדים תחת הכותרת "אתם רגילים לקחת כסף מתושבי מטה יהודה, אז הנה הכסף במזומן". במקביל, הגישה המועצה האזורית מטה יהודה, בראשותו של משה דדון, עתירה לבג"צ אשר הוציא מיידית צו מניעה נגד העברת השטחים.

ממשרד הפנים נמסר בתגובה לדברים כי "החלטת השר בנוגע להעברת השטחים התקבלה לאחר שהוקמה וועדת חקירה במשרד בנושא. נימוקי המשרד להחלטה ימסרו בבית המשפט".

כמו כן, מעיריית בית שמש נמסר בתגובה כי "החלטת משרד הפנים לספח את אזור התעשייה לבית שמש נתקבלה לאחר שלוש שנים של דיונים בוועדה מקצועית שמונתה על ידי שר הפנים הקודם, מאיר שטרית, ממפלגת קדימה. זאת בזמן שראש עיריית בית שמש היה דניאל ועקנין מטעם הליכוד. מכך ניתן לראות כי אין לקשר את החלטות משרד הפנים להקשרים מפלגתיים או פוליטיים. מדובר בהחלטה מקצועית, עיניינית ואובייקטיבית. אנו קוראים למטה יהודה להתמודד עם השיקולים והנתונים שהנחו את חברי וועדת הגבולות בטענות מקצועיות ועינייניות, ולא להסתתר מאחורי דמגוגיות ופרובוקציות זולות".

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

עוד באותו הנושא:
המחאה הקודמת: שליחת מעטפות כסף לח"כים חרדיים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully