וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה נשלחו מעטפות כסף לח"כים חרדים?

25.5.2011 / 6:00

מעטפות ובהן כסף מזומן נשלחו לח"כים חרדים כמחאה על החלטת השר אלי ישי להעביר שטחים מהמועצה האזורית מטה יהודה לבית שמש. התושבים: "החלטנו לוותר על התיווך ופשוט לתת להם את כספנו"

"אתה חרדי? מגיע לך יותר. אם צריך עוד, אתה כבר תמצא אותי ותיקח ממני, כמו תמיד" – כך נכתב במכתב שנשלח אתמול (שלישי) לחברי הכנסת החרדים. למעטפות צורפו 200 שקלים במזומן. חברי הכנסת שניסו לחפש את השולח ולהשיב לו את הכסף, לא הצליחו להשיגו.

חלק מחברי הכנסת העריכו כי המעטפה נשלחה אליהם כמחאה על העלאת שכר רבני הערים, שאושרה ביום שני בוועדת הכספים. אלא שאמש התברר, כי את המכתב שלחו תושבי המועצה האזורית מטה יהודה כמחאה על החלטת שר הפנים אלי ישי להעביר 3,000 דונמים מהמועצה האזורית בה הם מתגוררים לשטחה המוניציפלי של בית שמש, שראש העיר שלה הוא משה אבוטבול מש"ס.

"נחלק להם את הכסף בעצמנו"

תושבים במטה יהודה הסבירו כי "המהלך יביא לפגיעה במפעל חיינו וגוזל את האזורים אותם פיתחנו במשך שנים". התושבים פתחו לאחרונה במאבק ציבורי ומשפטי נגד ההחלטה. בין היתר, התושבים חילקו כסף לעוברים ושבים מול ביתו של אלי ישי תחת הכותרת: "במקום שהשר ישי ייחלק את כספנו לבוחרים, הגענו לחלק להם את הכסף ישירות מתחת לביתו".

"לצערנו שר הפנים מעדיף את בוחריו החרדים על פני תושבי מטה יהודה, תוך התעלמות מהעובדה שמטה יהודה הינה רשות חלשה יותר ותוך התעלמות מגל הפיטורים הצפוי עקב החלטתו", אמר בני דוד, יו"ר מטה המאבק של תושבי מטה יהודה והוסיף כי "מצאנו לנכון לחסוך בתיווך ולהעניק לנבחרי הציבור החרדיים את כספנו, הם רגילים לכך".

בתגובה למעטפה שקיבל ח"כ משה גפני (יהדות התורה), אמר אתמול דוברו, ירח טוקר כי "למרבה הצער יש גורמים המנסים להעמיק את הקרע בעם במקום לאחות אותו. לצערנו ההתקפות הבוטות על החרדים קיבלו בשנים האחרונות לגיטימיות בציבור הישראלי ויש לעצור זאת". מלשכתו של שר הפנים לא נמסרה תגובה עד לפרסום הכתבה.

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully