וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכר הרבנים החדשים יאמיר במאות אחוזים

פנחס וולף

23.5.2011 / 16:35

שכר רבני הערים החדשים יגיע ל-80% משכר המנכ"ל ברשות בה הם מועסקים. ח"כ מולה: "לא יתכן שהאוצר דוחה הרופאים שעובדים סביב השעון, ואילו רב ביישוב המונה 2,500 איש ישתכר 27 אלף ש'"

המומנה על השכר באוצר, אילן לוין, הציג היום (שני) בוועדת הכספים הסכמות שהגיע אליהן עם השר הממונה על שירותי הדת,יעקב מרגי, לפיהם משכורות הרבנים ייזנקו בעד כ-250%.

לוין ציין שהמתווה עליו הוסכם נועד לתקן את העוול שנוצר, בו רבנים חדשים מרוויחים שכר נמוך באופן יחסי ושאיננו פרופורציונאלי לזה של הרבנים הוותיקים. נכון להיום, ברשות עם 2,500 נפש משתכר רב חדש 6,500 שקלים, רב ותיק משתכר 21 אלף שקלים, והמנכ"ל 20 אלף שקלים.

על פי המתווה החדש, משכורתו של הרב החדש תאמיר מעתה ל- 16 אלף שקלים ברשות עם 50-100 אלף תושבים, רב חדש ישתכר למעלה מ- 27 אלף שקלים בעוד ששכר המנכ"ל הוא קרוב ל- 35 אלף.

לעומת זאת, בעיר המאוכלסת בלמעלה מרבע מיליון איש, משכורתו של רב חדש תעלה מ- 18 אלף שקלים לכ- 28 אלף שקלים. בעיר גדולה רב ותיק נהנה ממשכורת בגובה 35 אלף שקלים, מנכ"ל משתכר 36 אלף שקלים, וסגן ראש העיר משתכר כ- 30 אלף שקלים.

"שכר מכובד אך לא מנקר עיניים"

לדברי לוין, ההסכמות החדשות מעניקות לרבנים החדשים "שכר מכובד אך לא מנקר עיניים". נכון להיום ייהנו מהשכר החדש שישה רבנים, ובשנה הבאה יצטרפו לרשימה תשעה נוספים. סגן ראש אגף התקציבים באוצר, ראובן קוגן, הודיע שהתוספות לא יינתנו במלואן במהלך 2011 – 2012, כיוון שמסגרת התקציב של המשרד לשירותי דת לשנים אלו כבר נסגרה, וכי הדבר לא נקבע במסגרת בסיס התקציב.

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), גפני אמר כי הוא תומך בהעלאת שכר הרבנים החדשים מסיבה עקרונית, כיוון שהשכר שמשתכרים רבנים חדשים מביש (כ- 6,000 - 8,000 שקלים). גפני, שהתנגד להפחתת שכר הרבנים בכלל, הוסיף שהוא בעד הפחתת שכר, "רק בתנאי שלא תהיה סקטוריאלית, אלא כוללת ומקיפה - מנשיא המדינה, ראשי רשויות, שופטים, סגני ראש עיר, חברי כנסת וכן הלאה".

ח"כ שלמה מולה (קדימה) אמר בדיון כי "יש להקים שכר דיפרנציאלי בהתאם לגודל היישוב והוותק של הרבנים". מולה הוסיף כי "לא יתכן שהאוצר דוחה את הרופאים השובתים שעובדים סביב השעון, ואילו רבנים ביישובים המונים 2,500 תושבים מרוויחים 27 אלף", הסביר. לאחר הדיון הוסיף מולה כי "זו שערורייה שאין כדוגמתה. זהו מחטף לאור יום. בשעה שבה הרופאים העושים את מלאכתם מסביב לשעון אינם מקבלים מענה הולם מהאוצר, מחליטים באוצר להגדיל את שכרם של רבני הערים מבלי למצמץ. זו שערורייה ציבורית, האוצר פשוט יורק בפרצופם של הרופאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully