וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן מתגרה בישראל: "שלחנו צוללות לים האדום"

7.6.2011 / 11:35

כלי התקשורת בטהרן מדווחים כי שתי אוניות מלוות צוללות צבאיות של אירן, שנכנסו למי הים האדום בדרכן לאסוף מידע על כלי שיט של מדינות אחרות. לא נמסרו פרטים אודות מספר הצוללות

צוללות צבאיות של אירן נכנסו למי הים האדום והן בדרכן לאסוף מידע על מדינות השוכנות לחופו ולזהות כלי שיט של מדינות זרות, בצעד שעלול להעלות את חמתה של ישראל – כך מדווחת הבוקר (שלישי) סוכנות הידיעות האירנית פארס. בדיווח, הנסמך על מקור ביטחוני בטהרן, לא נמסר מניין הצוללות ולא סוגן.

במקביל, הטלוויזיה האירנית דיווחה כי הצוללות שטו כשהן מלוות בשתי אוניות המלחמה "באנדר עבאס" ו"שהיד נאקדי" מהצי ה-14 האירני. על פי הדיווח, כלי השיט יצאו למפרץ עדן בכדי להילחם בתופעת הפיראטיות הנפוצה באזור. "המשט נכנס למפרץ עדן בחודש מאי וכעת הוא במי הים האדום להמשך המשימה", נמסר בפארס.

המהלך האירני, עלול לגרום כאמור לזעם בירושלים, זאת לאחר שבחודש פברואר השנה חצו שתי ספינות מלחמה את תעלת סואץ בדרכן לעגון בסוריה, למגינת לבה של ישראל. אז, דובר בחציית התעלה בידי כלי שיט של צבא אירן בפעם הראשונה מאז המהפכה האיסלמית בשנת 1979.

בחודש אוגוסט שעבר הודיעה טהרן כי הרחיבה את צי הצוללות שברשותה בכלים מסוג "גדיר" שנבנים במדינה ל-11 צוללות בסך הכל. לדברי אירן, הצוללות נועדו לסייר באזור המפרץ הפרסי ובים עומאן. בעבר שלחה טהרן ספינות מלחמה להיאבק בפיראטים בקרן אפריקה, אולם מדובר בפעם הראשונה שצוללות נשלחות למשימה כזו.

עוד באותו נושא:

דיווח: "ישראל תציב צוללות גרעין ליד אירן"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully