וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "ישראל תציב צוללות גרעין ליד אירן"

לפי דיווח בעיתון הבריטי "סנדיי טיימס", שלוש צוללות ישראליות שנושאות טילי שיוט בעלי ראשי נפץ גרעיניים ייצאו לשוט במפרץ הפרסי, במטרה להרתיע את אירן. אחת מהן, נטען בעיתון, תשמור על נוכחות קבועה באזור

שלוש צוללות ישראליות מתוצרת גרמניה, שלפי פרסומים זרים נושאות טילי שיוט בעלי ראש נפץ גרעיני, ייצאו בקרוב לשייט במפרץ הפרסי סמוך לחופי אירן. כך דיווח הבוקר (ראשון) העיתון הבריטי "סנדיי טיימס". לפי הדיווח, אחת הצוללות כבר יצאה לדרכה "כתגובה לפיתוח טילים בליסטיים על ידי אירן, סוריה וחיזבאללה".

העיתון הבריטי דיווח, כי שלוש הצוללות, המסוגלות לשהות כ-50 ימים רצופים מתחת למים, כבר ביקרו בעבר במפרץ הפרסי, אולם ישראל החליטה באחרונה לשמור על נוכחות קבועה של אחת מהן במי המפרץ. עוד דיווח ה"טיימס" כי חלק מטילי השיוט חמושים בראשי הנפץ הגרעיניים המתקדמים ביותר בארסנל הישראלי. פריסת הצוללות במפרץ הפרסי, כך נטען, נועדה להרתיע את האירנים, לאסוף מודיעין ואף להנחית סוכני מוסד במקרה הצורך.

"טווח טילי השיוט שעל גבי הצוללות מגיע ל-1,500 קילומטרים, והם יכולים לפגוע בכל מטרה באירן", צוטט קצין ישראלי בעיתון. "אנחנו מהווים בסיס מוצק לאיסוף מידע רגיש, שכן אנחנו מסוגלים להישאר במשך זמן רב בנקודה אחת", הוסיף הקצין. על פי הדיווח בעיתון, אדמירל אירני אמר בתגובה למהלך הישראלי כי "מי שרוצה לעשות מהלך התקפי במפרץ הפרסי יזכה לתגובה עוצמתית מצדנו".

"לא נשתף פעולה עם אמנת הגרעין"

בתוך כך, ראש מערך ההסברה הלאומי ניר חפץ מסר אמש את עמדת ממשלת ישראל בנוגע להחלטת הוועידה למניעת הפצת נשק גרעיני, שקרא לפירוז המזרח התיכון מגרעין על פי חפץ, "החלטה זו פגומה מיסודה ונגועה בצביעות. היא מתעלמת מהמציאות במזרח התיכון ומהאיומים האמיתיים הנשקפים לאזור ולעולם כולו. החלטה זו מתמקדת דווקא בישראל, הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, שהיא המדינה היחידה בעולם שיש עליה איומי השמדה".

ההודעה הזו מגיעה לאחר שביום שישי אישרו נציגי 189 המדינות החתומות על האמנה לאי הפצת נשק גרעיני (NPT) תוכנית בשלבים לפירוק מנשק גרעיני, ובה גם סעיף הקורא לפירוז המזרח התיכון מנשק כזה. נציגי המדינות אישרו בהסכמה את הצהרת הסיכום אודות התוכנית בסופה של הוועידה לבחינת האמנה לאיסור הפצת נשק גרעיני המתקיימת בכל חמש שנים.

בהודעת ממשלת ישראל נאמר עוד כי "לעומת זאת אירן, שמפרה את האמנה לאי הפצת נשק גרעיני ומכריזה בגלוי על רצונה למחוק את ישראל מעל פני האדמה, כלל אינה מוזכרת בהחלטה. הבעיה האמיתית של נשק להשמדה המונית במזרח התיכון, אינה נעוצה בישראל, אלא במדינות שחתמו על האמנה לאי הפצת נשק גרעיני והפרו אותה במצח נחושה, תוך תמיכה בטרור – עירק תחת סדאם חוסין, לוב, סוריה ואירן. על כן, החלטת ועידת הסקר לא רק שאינה מקדמת ביטחון אזורי, אלא מסיגה אותו לאחור".

עדכון ראשון: 8:50.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully