וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגעים בוושינגטון לחידוש המו"מ בין ישראל לרשות

פנחס וולף

6.6.2011 / 20:38

נציגי ישראל והפלסטינים מקיימים שיחות נפרדות בוושינגטון בניהולה של מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון. קלינטון: "אין טעם בהצעה הצרפתית לכנס את הצדדים למשא ומתן"

ראשי צוותי המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים, יצחק מולכו וסאיב עריקאת, זומנו בחשאי לוושינגטון ומקיימים ביממה האחרונה שיחות נפרדות עם מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון כדי לנסות ולחדש את המו"מ בין ישראל לרשות הפלסטינית לפני ההגעה לחודש ספטמבר. זאת אף שראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר מספר פעמים בעבר כי ישראל לא תנהל מו"מ עם ממשלה פלסטינית שחציה חמאס.

עוד בנושא המשא ומתן המדיני:
אבו מאזן: "מוכן לחדש המו"מ המדיני בחודש הבא"
צרפת יזמה ועידת שלום: "הסטטוס קוו בלתי נסבל"
הפלסטינים: "נתניהו הוכיח שאינו רוצה שלום"

גורמים מדיניים אמרו הערב (שני) לוואלה! חדשות כי ההערכה היא שבמסגרת ההתייעצויות בנוגע ליוזמה הצרפתית לחידוש התהליך המדיני, האמריקאים ידאגו לכך שהם היחידים שיובילו את הנושא. לדברי אותם גורמים, גם ישראל מעדיפה שכך יהיה. משום כך, ההערכה היא שבסופו של דבר היוזמה הצרפתית תדעך ולא תגיע לכדי מימוש.

קלינטון עצמה אמרה היום כי אין טעם בהצעה הצרפתית לכנס את ישראל והפלסטינים למשא ומתן בפריס בסוף החודש, בטענה כי אף אחד מהצדדים לא הראה סימנים למוכנות למשא ומתן כזה. "נכון לעכשיו אנו עדיין בגישה של 'חכה ותראה' מפני שאין לנו עדיין הבטחה מאף אחד מהצדדים שהם יחזרו למשא ומתן", אמרה קלינטון לכתבים לאחר פגישתה עם שר החוץ הצרפתי, אלן ז'ופה.

אתמול בישיבת הממשלה הביע נתניהו את דעתו באשר ליוזמה הצרפתית, וניתן היה להבין כי גם הוא לא רווה נחת ממנה. "נלמד את ההצעה ונדון בה גם עם ידידינו בארה"ב", אמר אתמול. "גם האמריקאים רוצים לקדם יוזמות, וגם לנו יש מחשבות משלנו. נבחן כיצד ההצעה משתלבת עם יוזמות אחרות. מובן שלא ניתן ליישם את כולן, רצוי להתרכז ביוזמה אחת ולקדמה"..

ליצירת קשר עם הכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully