וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החופש הגדול לא יקוצר: "זגזוג מביך של השר סער"

באופוזיציה מיהרו לתקוף את ההחלטה הדרמטית של שר החינוך גדעון סער לדחות בשנה את קיצור החופש הגדול. ח"כ רונית תירוש טוענת כי "כל הסאגה פגעה בתדמיתו של משרד החינוך"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יותם בן-דוד)

ההודעה שפרסם היום (שני) שר החינוך גדעון סער בדבר החלטתו לדחות בשנה את קיצור החופש הגדול, עוררה תרעומת במערכת הפוליטית. במסיבת עיתונאים שבה פירט את נסיבות ההחלטה שעליה פורסם לראשונה בוואלה! חדשות, ציין סער כי "לצערי, הסתדרות המורים חזרה בה מההסכמה לביצוע קיצור החופש באוגוסט הקרוב. כמי שעומד בראש המערכת הזאת, החלטתי להודיע בצער, ששנת הלימודים תיפתח ב-1 בספטמבר".

במערכת הפוליטית הביעו כאמור תרעומת על הודעתו של השר סער. מנכ"לית משרד החינוך לשעבר, חברת הכנסת רונית תירוש (קדימה), ציינה כי "ההחלטה הייתה מלכתחילה מחטף פופוליסטי ומיותר. כל הסאגה הזאת רק פגעה בתדמיתו של משרד החינוך כמשרד מקצועי ואחראי, וזו בעיקר התנהלות לא חינוכית".

מפלגתה של תירוש פרסמה הודעה בה נאמר כי "עוד בלוף של ממשלת נתניהו מתפוצץ בקול גדול. זגזוגו המביך של שר החינוך והתקפלותו המוחלטת נוכח הביקורת הציבורית והמוצדקת, מעידים יותר מכל על חידלון שלטוני והתנהלות חובבנית ששולטת בישראל". עוד אמרו בקדימה כי "שוב הוכח כי תרבות מסיבת העיתונאים היא תכלית הכל בממשלת הכישלון של נתניהו. קודם שולפים כותרת, אחר כך בודקים, ואז מתקפלים. המציאות חזקה יותר מכל ספין תקשורתי. מערכת החינוך והציבור בישראל זקוקים ליציבות ומדיניות מתוכננת מראש ולא לשבשבת הספינים מבית מדרשם של נתניהו וסער".

מנגד, יו"ר ועדת החינוך לשעבר, ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי), תקף את הסתדרות המורים. לדבריו, "יש להצטער שהמורים שהיו שותפים להחלטת שר החינוך ונתנו את הסכמתם למהלך נזכרו ברגע האחרון שקיימות בעיות משפטיות המונעות את הפעלת התוכנית כבר השנה. בנסיבות אלה לא נותרה ברירה לשר החינוך אלא לקבל את ההחלטה הנכונה ולדחות את הביצוע בשנה. אני קורא לשר החינוך להמשיך בתוכנית ולפעול לקיצור נוסף של החופש הגדול בארבעה ימים נוספים לסך הכל - 10 ימים".

יו"ר ועדת החינוך המכהן, ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו) בירך על דחיית קיצור החופש הגדול לשנה הבאה ואמר כי "הרצון לעשות סדר בלוח החופשות הוא חשוב וחיוני למערכת, אך בשל ההתראה הקצרה והבעיות הרבות שצצו הנזק פשוט עלה על התועלת". בארגון המורים העל-יסודיים אמרו כי "החלטת השר להקדים את פתיחת שנת הלימודים בחמישה ימים, מבלי לשנות את היחס בין ימי לימודים לימי חופשה, הייתה החלטה אמיצה המתאימה את מבנה שנת הלימודים לצרכי מערכת החינוך. ביטול ההחלטה מעיד על אומץ לב ציבורי ומוכנות לשנות החלטות לאור שינוי הנסיבות".

ואילו מנכ"ל הסתדרות המורים, יוסי וסרמן, אמר כי "ועדת סלבין התרשלה בתפקידה. הנושא המשפטי לא נבדק כראוי על ידה ועיני שר החינוך לא הוארו ביחס למצב הבעייתי. היחס שנקבע על פי חוק של ימי עבודה מול ימי חופש אצל המורים בהסתדרות, היה נפגע לולא שר החינוך היה מעביר את חוזר המנכ"ל כלשונו. הסתדרות המורים התריעה בפני שר החינוך על הבעיה, אך השר לא היה צריך אותנו בשביל זה. הוועדה לא עשתה את עבודתה".

עוד באותו נושא:

לפני ההחלטה: דיון חירום בכנסת בקיצור החופש הגדול

תלמידים על קיצור החופש הגדול: "כמו לקצר החיים"

לפניות לכתבים:

pinhas_wolf@walla.co.il

bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully