וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הח"כים לא רואים ממטר - הפסידו משחק לעיוורים

לרגל יום ההזדהות עם העיוורים, התאחדו חברי כנסת מרחבי הקשת הפוליטית למשחק מיוחד, שבבסיסו זריקת כדור לרשת. החידוש: הם שיחקו מכוסי עיניים. הח"כים הובסו 7-0 על ידי העיוורים

ערוץ הכנסת

(צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

מה משותף לחברי הכנסת איתן כבל (עבודה), אילן גילאון (מרצ), מיכאל בן-ארי (האיחוד הלאומי), ציפי חוטובלי (ליכוד), אורלי לוי-אבוקסיס (ישראל ביתנו) וליה שמטוב (ישראל ביתנו)? בשגרה, לא הרבה. אלא שלכבוד יום ההזדהות עם העיוורים בישראל, שיתפו הח"כים פעולה, במשחק "כדור-רשת" מיוחד, שבבסיסו זריקת כדור ובו פעמון לרשת. לפעמון חשיבות מכרעת במשחק: כל נבחרי העם שיחקו את המשחק כשהם מכוסי עיניים. לח"כים לא היה סיכוי מול נבחרת העיוורים ששיחקה מולם, שהביסה אותם 7-0.

ה"בליינד דיי", יום ההזדהות עם קהילת העיוורים ולקויי הראייה בישראל צוין היום (שני) במגוון של אירועים ופעילויות ברחבי הארץ. בכנסת התקיימה ישיבה מיוחדת בנושא בוועדת החינוך, ובמסדרונות הכנסת הוצבו עמדות להכנת קפה בהן התנסו חברי הכנסת בהכנת קפה בעיניים עצומות.

לקראת יום ההזדהות, פרסם היום מכון המחקר "פאנלס" מחקר המעיד כי הישראלים תופסים את העיוורים כראויים להערכה ואף מעודדים קיום קשר זוגי בין עיוור לאדם רואה, אך עם זאת, עיוורון נתפס כנכות המצדיקה הפלה.

לגבי התלות של העיוור בחברה ובאחרים, רק רבע מהישראלים תופסים את העיוור כעצמאי, אך למעלה ממחציתם ציינו כי הוא אינו מהווה נטל על החברה. עוד עולה מהמחקר, כי 46% מהישראלים נטו להציע לאמא לעתיד לבצע הפלה במידה ובבדיקה הרפואית הסתבר שהעובר שברחמה עיוור, זאת לעומת 28% שהציעו להמשיך בהיריון. בפילוח על פי נטייה דתית נמצא כי שיעור המציעים לבצע הפלה גבוה יותר בקרב החילונים, ועומד על 58% מהם בעוד ש-60% מהדתיים, דווקא היו מציעים לאם לעתיד לשמור על ההיריון.

בכנסת יציינו את ה"בליינד דיי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully