וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תערוכה לבת 4 במנהטן: "אמנית אבסטרקטית"

"היא באמת יודעת מה היא עושה", אומרת מנהלת הגלריה על אליטה אנדרה הפעוטה. "כבר ראיתי ילדים שמציירים יפה, אבל היא עקבית ומאוזנת". 9,900 דולר, ואחת מיצירותיה תוכל להיות שלכם

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

פסגת השאיפות של רבים מהאמנים בעולם היא להציג את יצירותיהם בגלריה בניו יורק. בגיל ארבע, אליטה אנדרה כבר יכולה לסמן וי על המטרה הזו - ולהפוך לאמנית הצעירה ביותר שאי פעם הציגה בעיר. לפחות לדברי מנהלת הגלריה, אין מדובר בגימיק או בבדיחה - היא משוכנעת שאנדרה היא אכן כישרון נדיר וטוענת כי התמימות הילדותית רק מוסיפה לאיכות היצירה.

תשע היצירות המוצגות בתערוכה בגלריה "אגורה" במנהטן, תחת הכותרת, "עילוי הצבע", מבוססות על כתמי צבע גואש שעליהם הדביקה הפעוטה האוסטרלית גושי פרווה ומסכות. "היא באמת יודעת מה היא עושה", טענה השבוע מנהלת הגלריה, אנג'לה די בלו, בראיון לרויטרס. "היא מבינה בצבע, בקומפוזיציה, במרקם. אם מסתכלים על הציורים שלה, רואים שהם מאוזנים".

אליטה בפעולה: צפו בסרטון יוטיוב המתעד את עבודתה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אליטה בפעולה, מתוך סרטון ביוטיוב המתעד את עבודתה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לטענת הגלריסטית, ניתן לזהות בציורים "מוטיבים של אקספרסיוניזם אבסטרקטי, כמו גם סוריאליזם". אך הדבר המרשים ביותר, לדבריה, הוא העקביות: "כבר ראיתי ילדים שמציירים יפה, אבל אף ציור שלהם אינו דומה למשנהו". את הערכתה הרבה ליצירות היא מבטאת בתגי המחיר שהצמידה להן - המגיעים עד 9,900 דולרים.

"התמימות יוצאת אל הקנבס"

באופן לא מפתיע אליטה היא בתם של שני אמנים - ניקה ומייקל אנדרה. "אין פה שום חינוך, שום הבנה של הזרמים ההיסטוריים באמנות - ואין שום מורא", מסביר האב הגאה. "היא לא חוששת לעצמה שהיא תמיד תהיה בצל של פיקאסו או פולוק. היא תמימה לחלוטין, והתמימות שלה פשוט יוצאת אל הקנבס. הסתכלנו עליה, וחשבנו לעצמנו, 'בוא נראה מה היא עושה'. כל כך מסקרן לראות מה מישהו בעמדה הזו יכול לייצר".

אליטה עצמה, מכל מקום, מרשה לעצמה לא להתרגש יותר מדי מהמעמד. הרי את התערוכה הראשונה שלה היא קיימה כבר מזמן, בגיל שנתיים, במלבורן שבאוסטרליה. "אתם רואים, אלו אלמוגים, וזה דולפין שמנופף לצפרדע", היא מסבירה על יצירותיה לעיתונאים, בעודה מפזזת בבגדי בלט בחלל הגלריה. "זה די מגעיל לא?".

היא ממשיכה לתמונה הבאה: "זה הנהר, וזו הסירה עם המשוט והקשת. וזו הציפור התינוקת שעפה לאמא שלה". את המבקרים הזורמים לגלריה היא מברכת: "ברוכים הבאים למקום שלי. הוריי!!!".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מוטיבים של אקספרסיוניזם אבסטרקטי, כמו גם סוריאליזם"/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully