וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים סורים נאספים שוב מול גדר הגבול

אחרי יום של עימותים בין מפגינים פלסטינים בסוריה לבין כוחות צה"ל משני עברי גדר הגבול, המפגינים נותרו בצד הסורי כל הלילה וצה"ל בכוננות שיא. ארה"ב: לישראל הזכות להגן על עצמה

כ-100 מפגינים פלסטינים נאספים הבוקר (שני) בעברו הסוריה של הגבול עם ישראל בסמוך למג'דל שמס, לאחר יום של עימותים אתמול במסגרת ארועי "יום הנכסה", כך דווח בגלי צה"ל. גם כוחות צה"ל מסיירים לאורך גדר הגבול בכוחות מוגברים, למקרה שהאווירה תתלקח שוב והמפגינים ינסו לפרוץ את הגדר, כפי שעשו ב"יום הנכבה" לפני שבועיים. עד לשעה זו לא דווח על תקריות מיוחדות במקום.

בעימותים אתמול נהרגו 23 בני אדם ונפצעו למעלה מ-300, כך על פי התקשורת הסורית. אמש, פתחו כוחות הביטחון בירי מסיבי של רימוני גז מדמיע בכדי לפזר את המפגינים באזור "גבעת הצעקות" ליד מג'דל שמס. אולם, עם רדת החשכה עדיין נותרו במקום מספר מפגינים.

אמש התייחסו גורמים מדיניים בירושלים לסוגיה ואמרו כי שיבת הפליטים לשטח ישראל היא "פנטזיה שלא יכולה להתגשם". לדבריהם, "האירועים של היום זה המשך לאירועי 'יום הנכבה'. אלא שיש לזכור כי בשנת 1948 נצרו שתי בעיות פליטים: של ערבים ושל יהודים. ישראל פתרה בגבולותיה את פתרון בעיית הפליטים היהודים אך מדינות ערב סירבו לפתור את בעיות הפליטים הפלסטינים".

בתוך כך, מחלקת המדינה האמריקנית הביעה דאגה מההתפתחויות בגבול ישראל-סוריה. "ארצות הברית מוטרדת מאוד מהאירועים ברמת הגולן, שגרמו למוות ולפציעות, אולם לישראל, כמו לכל המדינות הריבוניות, יש הזכות להגן על עצמה", נמסר בהודעת מחלקת המדינה. כמו כן צוין כי ארצות הברית קוראת לצדדים לגלות איפוק ו"להימנע ממעשי פרובוקציה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully