וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ספינות עופר הבריחו לאירן חיילי קומנדו במסוקים"

כתב ה"סאנדיי טיימס" בישראל מדווח מפי "מקורות בטחוניים" כי ספינות האחים עופר שעגנו באירן נשאו עליהן כוחות מיוחדים שעסקו במשימות איסוף מודיעין - "כמו המחסלים של אבו ג'יהאד"

אוניות המשא של האחים עופר, שעגנו בנמלי אירן, שימשו בין היתר כדי להבריח לשטח המדינה כוחות מיוחדים של צה"ל, לצורך ביצוע משימות איסוף מודיעין בשטחה של המדינה. כך טוענים "מקורות בטחוניים" המצוטטים הבוקר (ראשון) ב"סאנדיי טיימס" הבריטי, בידיעה שעליה חתום כתב העיתון בתל אביב, עוזי מחניימי.

בחודש שעבר התברר כי שתיים מחברות הספנות של האחים סמי עופר (שמת ביום שישי) ויולי עופר, "טנקר פסיפיק" ו"זודיאק", הוכנסו ל"רשימה השחורה" של הממשל האמריקאי משום שסחרו עם אירן ועגנו בנמליה כמה וכמה פעמים במהלך העשור האחרון. מאז, הופיעו כמה רמיזות מכיוונים שונים לכך שהמסחר התבצע בידיעה ובאישור של הרשויות הישראליות, וכי הוא שירת אינטרסים של "בטחון המדינה". בין היתר, יצא להגנתם של האחים מי שהיה עד לאחרונה ראש המוסד, מאיר דגן, שאמר כי האחים לא עברו על החוק ו"העניין הוצא מפרופורציה".

הספקולציות גברו בעקבות פרשת "הפתק הסודי" שהביא בשבוע שעבר להפסקת דיון ועדת הכלכלה של הכנסת בנושא, ובשבוע שעבר אף פירסם הבלוגר האמריקאי ריצ'רד סילברסטיין טענה לפיה אוניותיהם של האחים עופר הבריחו סוכני מוסד לאירן. מנגד, ראש הממשלה בנימין נתניהו הכחיש כי ניתן לספינות האחים עופר אישור לעגון באירן, והבהיר כי "יש לנו מדיניות ברורה בעניינים האלו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הוסתרו במכולות חבויות? מסוק "בלקהוק" של חיל האוויר/מערכת וואלה!, צילום מסך

היום טוען ה"טיימס" כי לא רק סוכנים אלא כוחות צבא של ממש היו על סיפון האוניות, ואף מוסיף הערכה של "מומחים צבאיים", לפיה הכוחות הללו כללו מסוקי "בלקהוק" שהוסתרו במכולות חבויות. "כך נוצרה לכוחות הישראליים פלטפורמה לוגיסטית דומה לאוניית תקיפה נושאת מסוקים, שיכולה להתקרב לחוף האירני ללא חשד".

בדיווח מזכיר ה"טיימס" כי "הקומנדו הישראלי כבר השתמש בעבר במסוקים על אוניות משא", ומתייחס ספציפית למבצע החיסול של אבו ג'יהאד (חליל אל-ווזיר), סגנו של יאסר ערפאת בראשות אש"ף, בטוניסיה ב-1988 – אז הגיעו לוחמי סיירת מטכ"ל בפיקודו של משה יעלון במסוקים שהוחבאו על אוניית משא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully