וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחה הערעור על זיכויו של העבריין יניב זגורי

2.6.2011 / 10:26

ביהמ"ש העליון השאיר על כנה את הפסיקה לפיה יניב זגורי לא עמד בראש ארגון פשע. השופטים הפחיתו תשעה חודשים מעונש המאסר בן שבע השנים שנגזר עליו בגין עבירות אחרות בהן הורשע

בית המשפט העליון דחה הבוקר (חמישי) את הערעור שהגישה המדינה על זיכויו של יניב זגורי מאשמת ניהול ארגון פשע, אולם במקביל נדחו גם ערעוריהם של זגורי ויתר המורשעים בפרשה על עבירות אחרות בהן הורשעו. השופטים החליטו להקל במעט בעונשיהם של הנאשמים בשל מחדלים בחקירה שהובילו לעינוי דין מסוים.

בינואר אשתקד גזר בית המשפט המחוזי בבאר שבע שבע שנות מאסר על זגורי, שהורשע בשורה של עבירות, בהן קשירת קשר לביצוע פשע, עבירות נשק, סחיטה באיומים והשחתת רכוש, אולם זוכה מאישום שעמד בראש ארגון פשיעה. זאת, לאחר שהורשע, בין היתר, בהצמדת רימון וכתיבת איום על דלת ביתו של קצין המודיעין של שירות בתי הסוהר בדרום, אמיל צאלח. בנוסף לזגורי, הורשעו גם מספר מחברי כנופייתו, בהם יוסי בוחבוט, שנידון ל-4.5 שנות מאסר, ומאור אלמקייס שנידון לשבע שנות מאסר.

"מי שלא נושא חן בעיניו - ראוי לענישה"

האירועים שהובילו את זגורי למאסר היו השלכת רימון לעבר ביתו של העיתונאי ארצי חלפון, הצמדת רימון וכתיבת איום על דלת ביתו של צאלח, הצתה של פיצוצית "בון בון" בבאר שבע, וכן הצתת משרדו של עורך הדין איתי יצחק ורכבו של אלי קרמני.

השופט אליקים רובינשטיין דחה בפסק הדין את הטענות נגד אמינותו של עד המדינה בפרשה, וקבע כי דווקא ריבוי הפרטים שמסר והאופן ה"שלומיאלי" בו תיאר את העבירות מעיד על "אותות האמת".

"אין לחלוק על החומרה היתרה שיש לייחס לאישומים בהם הורשעו המערערים - הן מבחינת הסיכון הטמון בהם, והן מבחינת אופיים והמניעים בבסיסם", נכתב בפסק הדין. "ברי, כי אותו 'חוט עברייני מקשר' שדיבר עליו בית המשפט קמא, של מסרים מאיימים ואלימים למי שאינו נושא חן בעיני זגורי ומרעיו - ראוי לענישה של ממש".

מנגד, השופטים הבהירו כי המחדלים השונים בחקירה והעיכובים בהעברת חומרי חקירה לעורכי דינם של הנאשמים גרם לעיכוב ההליך המשפטי באופן שגרם להם עינוי דין מסוים. "מקרה זה מחדד את הצורך בהקפדה על החוק וההנחיות מצד גורמי אכיפה, ואת נחיצותה של בדיקה מערכתית בעקבות מחדלים. אין בכך לדעתנו כדי להחליש את גורמי האכיפה במשימתם, אלא לחזקם, וגם אין לראות מקרה זה כ'מרשם הקלה בעונש' כל אימת שתועלה טענת מחדל", נכתב בפסק הדין.

בעקבות זאת החליטו השופטים להפחית תשעה חודשים ממאסרו של זגורי ושמונה חודשים ממאסרו של בוחבוט, כך שהוא ירצה בפועל שלוש שנים ו-10 חודשים.

מאור אלמקייס נידון לשש שנות מאסר, אבנר חנוכוב ומרדכי ממן נידונו לשנתיים וחודשיים מאסר.

לפניות לכתב: gilad_g@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully