וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליטי זגורי מערערים: עד המדינה פסול

23.2.2010 / 12:39

יניב זגורי, שנידון ל-7 שנות מאסר לאחר שהניח רימון בבתי קצין שב"ס וכן ליד ביתו של עיתונאי, מערער לבית המשפט העליון. עורכי דינו: "העדויות היו שקריות, החקירה שערורייתית"

העבריין יניב זגורי, שנידון לשבע שנות מאסר לאחר שהורשע בקשירת קשר לביצוע פשע בעבירות נשק וסחיטה באיומים, ערער הבוקר (שלישי) לבית המשפט העליון על הרשעתו ועל העונש שהוטל עליו. לפי הכרעת הדין, זגורי הניח בנוסף רימון בפתח ביתו של קצין המודיעין בכלא אוהלי קידר.

זגורי, שזוכה מחמת הספק מאישום שניהל ארגון פשע בדרום, טוען באמצעות עורכי הדין אביגדור פלדמן וליאור אפשטיין, שבית המשפט המחוזי בבאר שבע טעה כאשר לא פסל את עדותו של עד המדינה במשפט, טל קורקוס, בשל פגמים מהותיים בגביית עדותו על ידי המשטרה. עדות, שלטענת עורכי הדין, "בלעדיה אין לאישומים כנגד המערער אחיזה כלשהי בראיות".

במהלך משפטו של זגורי התברר שהמשטרה לא תיעדה כנדרש בחוק שיחות ומפגשים שנערכו עם קורקוס במשך כחודש, ולטענת עורכי הדין, הדבר הוביל לפגיעה קשה ביכולתו של זגורי להתגונן במשפט. כמו כן, נטען שאפילו בית המשפט קבע שהיו סתירות בעדותו של קורקוס, ולכן היה מקום לפסול את כולה.

"הסערה התקשורתית השפיעה על ביהמ"ש"

לטענת פרקליטיו של זגורי, "התנהלות חוקרי המשטרה והפרקליטות בתיק זה היתה שערורייתית, אם לא למעלה מכך". בערעור נטען שהשוטרים סימנו את הפללתו וחיסולו של זגורי כמטרה, ולא חסכו באמצעים כדי להשיגה, "גם במחיר של השמעת עדויות מתואמות, שקריות ופתלתלות לעניין המהלכים שקדמו להסכם עם עד המדינה".

עוד נטען שהעונש שהוטל על זגורי הוא גבוה בהרבה מהרמה המקובלת, ונובע בחלקו מהעניין התקשורתי הרב בפרשה. "נוצר הרושם, כי הסערה התקשורתית שאפפה את משפטו, הובילה את בית המשפט להפוך את עניינו למקרה לדוגמא", נכתב בערעור.

זגורי, בן 35, הואשם במאי 2008 בעמידה בראש ארגון פשיעה בדרום ובסדרת עבירות בהן איומים על קצין שרות בתי הסוהר, הנחת רימון בפתח ביתו, זריקת רימון לעבר ביתו של עיתונאי והצתות בתי עסק. לזגורי עבר פלילי עשיר והוא הורשע בעבר במספר רב של עבירות, בהן תקיפה, גניבה, סחיטה באיומים, סחר בסמים ואיומים. זגורי הופלל על ידי קורקוס, לשעבר חבר בכנופייתו, שהפך לעד מדינה ושטח בפני החוקרים את מעללי החבורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully