וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אור בקצה המנהרה? בתי החולים יפעלו היום כסדרם

אריאל נוי

2.6.2011 / 3:20

בצל החלטת בית הדין לענייני עבודה שלא להוציא צווי מניעה לשביתת הרופאים, הודיעו בהסתדרות הרפואית כי מערכת הבריאות תפעל היום כסדרה. בתחילת השבוע יחודשו העיצומים

מריחים את סוף השביתה? ההסתדרות הרפואית הודיעה אמש (רביעי) כי מערכת הבריאות תפעל היום כסדרה. בתי החולים לא יושבתו וקופות החולים יפעלו כהרגלן. ההחלטה התקבלה לאחר החלטת בית הדין לענייני עבודה בתל אביב שלא להיעתר לדרישות משרד האוצר להוציא צווי מניעה לשביתת הרופאים.

מההסתדרות הרפואית נמסר, כי ביום ראשון יושבתו כל בתי החולים הציבוריים עד השעה 10:00 בבוקר. ביום שני יושבתו מרפואת החוץ בבתי החולים בצפון הארץ וכן בית החולים מאיר בכפר סבא, בית החולים שיבא בתל השומר ובתי החולים בילינסון והשרון בפתח תקווה. בערב חג השבועות ובחג עצמו יפעלו בתי החולים במתכונתם הרגילה. בעוד כשבועיים, על פי החלטת בית הדין, יציגו בפניו האוצר וההסתדרות הרפואית את ההתקדמות במשא ומתן בין הצדדים.

"בית הדין הכיר בזכות הלגיטימית של הרופאים לשבות וקבע כי במסגרת המשא ומתן ידונו הצדדים בשאלת התקינה, נושא מרכזי ומהותי בדרישת ההסתדרות הרפואית", נמסר מההסתדרות הרפואית לאחר החלטתו של נשיא בית הדין, מיכאל שפיצר. "לבקשת בית הדין, הסכימה ההסתדרות הרפואית להקל בצעדי השביתה ולנקוט בעיצומים. אנו אופטימיים ומקווים שהמדינה הבינה שלרופאים יש זכות לשבות. אנו שמחים שבית הדין הבין את מהות הסכסוך והבין בצורה ברורה שיש צורך שהצדדים ייכנסו בנפש חפצה לדיון. ההסתדרות הרפואית ביקשה מבית הדין למנות משקיף מטעמה בדיונים אולם המדינה סירבה. אולי לנוכח הדינמיקה החדשה שנוצרה בבית הדין נצליח לקדם את המו"מ".

נשיא בית הדין שפיצר אמר בדיון לנציג האוצר כי "השביתה לגיטימית, אין ספק בעניין. אתם מבקשים להפסיק הכל, למה? אם זו שביתה שהוכרזה כדין, למה להפסיק הכל? אני לא מבין את הדרישה שלכם, מכוח מה היא באה? הרי פקע ההסכם, זו בדיוק השביתה הקלאסית לניהול משא ומתן. איך אני יכול למנוע לגמרי את זכות השביתה? אם היו משביתים את כל המערכת, אז אולי היה לך קייס, אבל ברגע שזו שביתה מעורבת, עם מה אתם באים? גם אתם צריכים לפתוח את האוזניים ואת הלב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully