וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין לאוצר: "שביתת הרופאים לגיטימית"

אריאל נוי

1.6.2011 / 16:29

בית הדין האזורי לעבודה בת"א דן בבקשת האוצר להוציא צווי מניעה נגד הרופאים השובתים. נשיא בית הדין פנה לנציג האוצר בדיון והבהיר: "השביתה מידתית ומתונה, אין טעם להפסיקה"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל. קריינות: אביב אברמוביץ')

במהלך הדיון בדרישת האוצר להוציא צווי מניעה נגד הרופאים השופטים שנערך היום (רביעי) בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, הסכימו הרופאים לצמצם את העיצומים. על פי הצעת נציגת הרופאים, עו"ד אורנה לין, יצומצמו העיצומים וייערכו בחלק מהמוקדים בלבד. כמו כן, הוחלט כי בחג השבועות יבוטלו העיצומים לגמרי. בנוסף, ביקשו הרופאים למנות נציג מטעם בית הדין שיפקח על המגעים בינם לבין האוצר.

נשיא בית הדין מיכאל שפיצר אמר בדיון לנציג האוצר כי "השביתה לגיטימית, אין ספק בעניין. אתם מבקשים להפסיק הכל, למה? אם זו שביתה שהוכרזה כדין, למה להפסיק הכל? אני לא מבין את הדרישה שלכם, מכוח מה היא באה? הרי פקע ההסכם, זו בדיוק השביתה הקלאסית לניהול משא ומתן. איך אני יכול למנוע לגמרי את זכות השביתה? אם היו משביתים את כל המערכת, אז אולי היה לך קייס, אבל ברגע שזו שביתה מעורבת, עם מה אתם באים? גם אתם צריכים לפתוח את האוזניים ואת הלב".

במהלך הדיון הציע שפיצר לנציגי ההסתדרות הרפואית כי הוא ישמש בורר במשא-ומתן שמנהל מולם משרד האוצר. באת כוחם של הרופאים טענה כי עיצומיהם מידתיים ומתונים. השופט שפיצר אמר כי אם יסכימו הרופאים להצעת הבוררות, הוא לא ייענה לבקשת המדינה להוציא נגדם צווי מניעה.

שפיצר פנה לנציגי האוצר ואמר כי "כשאני קורא את מה שאתם כותבים אני חש תחושה של החמצה. באו הרופאים ואמרו לכם בהתחלה, 'בואו נלך לבוררות'. למה לא הלכתם בהתחלה? הייתם חוסכים את כל זה. למה לבוא עכשיו ולבקש בוררות. בואו נסגור שהרופאים מילאו את חלקם בהסכם הקיבוצי במשך עשר שנים". השופט קרא לרופאים לשקול את הצעת בית הדין להפסיק בעיצומים תוך כדי משא ומתן על בסיס יומיומי, בפיקוח צמוד של בית הדין.

השופט הוסיף כי "אם נראה שהדברים מתחילים לזוז במשא ומתן, נגיד לרופאים שהם יכולים להקל על השביתה". השופט הציע בנוסף מתווה שבמסגרתו הוא יישב עם כל אחד מהצדדים וינסה ללבן את הקווים המנחים למשא ומתן. הצדדים עדיין לא השיבו על כך. בתחילת הדיון אמר השופט שפיצר כי "התיק המורכב הזה הוא כמו של מנהרות הכרמל. ראיתי בעיניי שתי משלחות של כורים שמנסות להגיע למפגש. היום אני אנסה לחבר שותפים". נציגת הרופאים עו"ד אורנה לין, הצהירה כי היא מתנגדת לבוררות.

היום עובדים בתי חולים במרכז במתכונת שבת

בפנייה לבית הדין הוצעו להסתדרות הרפואית שתי דרכים חלופיות לפתרון המשבר: האחת, "משא ומתן אינטנסיבי בתום לב ובנפש חפצה לחתימה על הסכם קיבוצי בעניינים שהינם נושאים להסכם קיבוצי". השנייה היא "כי אם ההסתדרות סבורה שהמו"מ הגיע למבוי סתום, המדינה מציעה כי הצדדים יפנו בהסכמה לבוררות שתנוהל על ידי שלושה בוררים שיסוכמו על ידי הצדדים בתוך פרק זמן קצר ביותר לגבי עניינים שהינם נושאים להסכם קיבוצי במתווה כמו זה שנקבע בהסכם הבוררות משנת 2000".

היום הושבתו בתי החולים במרכז הארץ והם עובדים במתכונת שבת. בתי החולים השובתים הם: בית החולים שיבא בתל השומר, המרכז הרפואי איכילוב בתל אביב, בית החולים בילינסון בפתח תקווה, בית החולים וולפסון בחולון, בית החולים אסף הרופא בצריפין, בית החולים מאיר בכפר סבא וכן המרכזים הרפואיים שלוותא, גהה, בית רבקה, בית לוינשטיין, פרדסיה לב השרון, מרכז גריאטרי נתניה ואברבנאל. בשל השביתה מתקיימים בבתי החולים רק ניתוחים דחופים ומצילי חיים.

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully