וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבקר שוקל לבחון: למה לא חקרו את עוזי ארד?

מבקר המדינה לינדנשטראוס עשוי לחקור את פרשת ההדלפות אליה נקשר שמו של היועץ לביטחון לאומי לשעבר, עוזי ארד. על פי דיווחים, הוחלט לא להעמיד את ארד לדין ובתמורה הוא פרש מתפקידו

מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס שוקל לבחון את פרשת ההדלפות לכאורה של היועץ לביטחון לאומי לשעבר עוזי ארד. ממשרד מבקר המדינה נמסר הערב (שלישי) לוואלה! חדשות כי "המבקר מינה את יועצו אריה רוטנר כדי ללמוד את הנושא, על מנת שיוכל לקבל החלטה אם לקיים בדיקה שכזו". בדיקת המבקר, אם אכן תתקיים, תגיע לאחר ביקורת שהתעוררה בשל ההחלטה שלא לחקור את ארד על חלקו בפרשה.

על פי פרסומים, הקלטה של היועץ לביטחון לאומי לשעבר עוזי ארד כאשר הוא מדבר עם עיתונאי על יחסי הגרעין האזרחיים בין ישראל לארה"ב, היא זו שככל הנראה הובילה לפיטוריו, ארד הוקלט כאשר הוא מספר על ההבנות הרגישות שהתגבשו בין ירושלים לבין וושינגטון, לפיהן הוחלט על שדרוג הקשר הגרעיני האזרחי בין שתי המדינות. יש להדגיש כי לא מדובר בהדלפה שנעשתה בכוונת זדון, אלא בפליטת פה.

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ יואל חסון (קדימה) שלח לאחרונה מכתב למבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס, בבקשה שיחקור את פרשת ההדלפה. במכתב למבקר כתב חסון, כי "על פי הפרסומים, מר עוזי ארד, מי שכיהן כראש המועצה לביטחון לאומי, הדליף ידיעה ביטחונית רגישה לעיתונאים, ידיעה אשר לדברי ראש הממשלה והשב"כ גרמה לנזק ממשי מול אחת מבנות בריתה של ישראל. נוכח ההשלכות הכבדות, ניתן היה להניח ולצפות כי כאשר יאותר המדליף הוא יטופל ביד קשה ויידרש לתת את הדין על המעשה. כאשר התברר כי המדליף הינו איש אמונו של ראש הממשלה, מר עוזי ארד, הוחלט לסגור את הפרשה בעסקה תמוהה; מר ארד פרש מתפקידו הרשמי בלשכת ראש הממשלה, והיועמ"ש לממשלה החליט שלא להעמידו לדין".

"הפרשה נסגרה בעסקה תמוהה"

תחילת הפרשה ביולי 2010. ראש הממשלה הטיל על שירות הביטחון הכללי לחקור בכירים בלשכתו, בחשד שאחד מהם הדליף מידע ביטחוני רגיש, שגרם לנזק ממשי ביחסיה הדיפלומטיים של ישראל עם אחת מבנות בריתה הקרובות. במסגרת בדיקת השב"כ, נבדק ארד בפוליגרף, ו"צלח" את הבדיקה הראשונה. מלבד ארד נבדקו במכונת האמת כל בכירי הלשכה, וכולם נמצאו דוברי אמת.

בינתיים, נמשכה בחשאי בדיקת השב"כ, וראיות חדשות שהגיעו לשב"כ הפכו את התמונה. לפי ראיות אלה, בניגוד להודעת השב"כ, לאחר שצלח את הפוליגרף הראשון התברר שארד היה זה שאחראי להדלפה, ככל הנראה בהערה שנאמרה בשיחת רקע עם עיתונאי, שלא יועדה לפרסום. היועץ המשפטי לממשלה החליט שלא להגיש כתב אישום בתמורה לפרישת ארד ובטענה כי לא מדובר בהדלפה חמורה, אלא בפליטת פה בשיחת רקע. הפרשה טופלה בפורום מצומצם, ולכן עד כה לא דווחה בתקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully