וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלאדיץ' הוסגר להאג - משפטו יחל בתוך ימים

לאחר מאבק משפטי קצר בסרביה הועלה רטקו מלאדיץ', "הקצב מבוסניה", על מטוס - ונחת כעבור כמה שעות בהולנד. הוא מואשם ברצח עם, בין היתר בשל טבח 8,000 מוסלמים בסרברניצה ב-1995

"הקצב מבוסניה" עומד לתת את הדין על פשעיו. רטקו מלאדיץ', מפקד המיליציה הסרבית בזמן מלחמת האזרחים בבוסניה שנעצר בשבוע שעבר בסרביה, נחת אמש (שלישי) בהולנד והוסגר על ידי הרשויות הסרביות לידי בית הדין הבינלאומי המיוחד לפשעי מלחמה ביוגוסלביה, הנמצא בהאג. בבית הדין תלויים נגדו אישומים בגין רצח עם, בפשעי מלחמה ובפשעים נגד האנושות. הוא שוכן בבית מעצר מיוחד סמוך לבית הדין, בפרבר שוונינגן שעל חוף הים.

"אנחנו מאוד שמחים", אמרה אתמול דוברת בית הדין, נרמה ג'לצ'יץ'. "אנחנו מרוצים שהוא נמצא בידינו. הוא היה אחד המבוקשים שחיפשנו הכי הרבה זמן". הלילה מסרו גורמים בית הדין לרויטרס כי משפטו צלוי להיפתח כבר במהלך הימים הקרובים.

מלאדיץ', שנעצר ביום חמישי בסרביה, מכחיש כי הורה על טבח 8,000 המוסלמים בסרברניצה ביולי 1995, סעיף האישום העיקרי נגדו. מוקדם יותר היום דחה בית המשפט בעיר ערעורו על ההחלטה להסגירו לבית הדין. אתמול התירו הרשויות הסרביות למלאדיץ', שנחשב לאדריכל הטבח בסרברניצה, לבקר בקברה של בתו אנה, שהתאבדה ב-1994. כמו כן אפשרו לנכדיו לבקר אותו במאסר.

פרקליטו של מלאדיץ', מילוש סליג'יץ', טען כי מרשו בן ה-69 אינו כשיר בריאותית להישפט, ודרש מבית המשפט לאפשר לו לעבור בדיקות רפואיות נוספות. "ביקשנו שיבדקו אותו קרדיולוג, פסיכיאטר, נוירולוג, גסטרו-אנטרולוג ואורתופד, כמו גם רופאים שיוכלו לעזור לו בבעיות שיש לו בשמיעה, בראייה ובהליכה". אמר "אני לא צופה שיהיה משפט, כי הוא לא הולך להיות בחיים עד שהמשפט יתחיל".

עדכון ראשון: 19:45

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully