וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ בכנסת: קשת האיומים עלינו נעה בין סכין לגרעין

31.5.2011 / 11:31

ועדת החוץ והביטחון אירחה את הרמטכ"ל שסקר בפניה את האתגרים הביטחוניים הניצבים בפני ישראל. הוא התייחס אף למשט הקרוב לעזה והבהיר כי צה"ל יפעל למנוע את פריצת הסגר הימי

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, הבהיר הבוקר (שלישי) לחברי ועדת החוץ והביטחון כי צהל יידרוש תוספת משמעותית לתקציב לאור מכלול האיומים החדשים באזור. גנץ סקר את קשת האיומים לאור השינויים שחלו לאחרונה במזרח התיכון ואמר כי האיומים נעים בין הסכין לגרעין: "בין סכין הפגיעה של פיגוע בודד ועד לגרעין האירני. איומי העבר עדיין תקפים אך מתפתחים איומים חדשים שדורשים יכולת לפעול במספר זירות בעוצמה בנחרצות ובהכרעה בטווח זמנים קצר". לדבריו, ?איומים אלה בנוסף לקשת האיומים החדשה מחייבת מסגרת תקציבית חדשה ונרחבת יותר למערכת הביטחון?.

במהלך סקירתו התייחס גנץ למשטים הצפויים מטורקיה ואמר: ?מארגני המשט פועלים מתוך כוונה ללבות שנאה ופרובוקציה כלפי ישראל ולא מתוך רצון לסייע לאוכלוסייה בעזה. אין כל בעיה הומניטרית, נכנסות מדי יום מאות משאיות מזון וציוד".

לאחרונה קיים הרמטכ"ל דיוני הפקת לקחים מההשתלטות על ה'מרמרה' בשנה שעברה, בתחום המבצעי, המשפטי וההסברתי. "צה"ל יפעל למנוע כל ניסיון בפריצת הסגר הימי שזוכה לגיבוי של הזירה הבינלאומית והמשפט הבינלאומי ולאחרונה אף מזכ"ל האו"ם התבטא בדבר חוקיות הסגר ואי חוקיות המשט?.

"הייתי תורן בהיסטוריה"

בנוגע לאירועי יום הנכבה ציין הרמטכ"ל כי ?יש שחקן מרכזי חדש במזרח התיכון - הרחוב. צה"ל הפיק לקחים מאירועי הנכבה וברור לנו שבחודשים הקרובים אנו עלולים למצוא עצמנו בהפגנות המוניות נרחבות שזוכות להד ציבורי". הרמטכ"ל הדגיש כי הצבא נערך להפגנות דומות בשטחי יהודה שומרון ועזה ובגבולות על ידי הכשרת כוחות מתאימים, גיבוש תפישת הפעלה מתאימה והכנסת אמצעים מתאימים.

גנץ התייחס לסוגיית גלעד שליט והבהיר כי מדינת ישראל מחויבת לעשות כל מאמץ כדי להחזיר את החייל החטוף לביתו. "פגשתי את משפחת שליט שבוע לאחר כניסתי לתפקיד והבטחתי להם שנעשה כל שנדרש", אמר והוסיף כי "כל דיון ציבורי באשר לדרך להחזיר את גלעד שליט אינו נכון וצריך להישאר סגור".

על מינוי אורנה ברביבאי לתפקיד ראש אכ"א, אמר הרמטכ"ל כי מדובר במינוי ראוי של אישה ש"נבחרה בזכות ניסיונה והמקצוענות שלה. כרטיס העבודה שלה מלא בכל התפקידים הנדרשים להיות אלופה. אני שמח שהייתי התורן בהיסטוריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully