וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות החוק: רבבות ציינו את "יום הנכבה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

10.5.2011 / 20:11

על אף החוק המבקש להגביל את ציון יום העצמאות כיום אבל, הפגינו כ-15 אלף איש בשני אירועים שונים לציון "יום הנכבה". ח"כ טיבי: "הנכבה היא פצע פתוח, ושום חוק לא ישנה זאת"

בשני אירועים שונים, ציינו היום (שלישי) עשרות אלפי בני אדם את "יום הנכבה". התהלוכות נערכו בסימן "חוק הנכבה" שאושר בכנסת במרץ האחרון. למעלה מ-15 אלף בני אדם השתתפו אחר הצהריים ב"תהלוכת השיבה", שנערכה בכפרים העקורים דאמון ורוויס. בתהלוכה השתתפו גם ראשי הציבור הערבי, חברי כנסת, ראשי ערים ובכירים בוועדת המעקב של ערביי ישראל. המשתתפים, אשר נשאו דגלי פלסטין, הלכו מכיוון העיר טמרה לעבר רוויס.

חבר הכנסת אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) אמר במהלך התהלוכה כי בשנת 1948 "בוצע טיהור אתני, באמצעות הרס 531 כפרים ערביים, גירוש של מאות אלפים וריסוק העם הפלסטיני". טיבי המשיך ואמר כי הנכבה היא "פצע פתוח בלב, נרטיב חי ובועט, ושום חוק לא ישנה זאת. 'חוק הנכבה' ראוי להפרה, וכך עשינו היום". חברו של טיבי לסיעה, ח"כ טלב א-סנע, קרא לממשלת ישראל להכיר "באחריותה המוסרית, הפוליטית והמשפטית לנכבה הפלסטינית כצעד חשוב לפיוס היסטורי בין העמים. הכחשה או הדחקה רק יגביר את תחושת העוול ההיסטורי המצטבר ולא יקדם סיכוי לשלום אמיתי".

"חוק הנכבה נלעג ומופרך"

בתוך כך, קואליציית נשים לשלום ארגנה היום הפרחת בלונים המונית כאקט אי-ציות אזרחי במחאה על אישור החוק. 500 בלונים שחורים, שעליהם מתנוססת המלה "נכבה" בערבית, בעברית ובאנגלית, הופרחו אחר הצהריים בכיכר רבין בתל אביב. לחברי הכנסת שהצביעו בעד חוק הנכבה נשלחה הזמנה לתפוס את מאות הבלונים המפרים את החוק.

בתיקון לחוק הנכבה, שאושר כאמור לפני כחודשיים, הוסמך שר האוצר לקנוס גופים המקבלים מימון ציבורי, ואשר בהם יאוזכר "יום העצמאות או יום הקמת המדינה כיום אבל", או שיוטל בהם ספק במדינת ישראל "כמדינה יהודית ודמוקרטית" , או ייפגע "כבוד הדגל או סמל המדינה".

רבקה ויטנברג, פעילה בקואליציית נשים לשלום, אמרה באירוע בתל אביב: "הצעת החוק נלעגת ומופרכת, ולכן החלטנו למחות עליה בהפרחת בלונים. הניסיון לכפות נרטיב, זיכרון היסטורי, ורגשות, יצליח כמו הניסיון של תומכי החוק לרדוף אחרי בלוני הליום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully