וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת עופר מיישרת קו: "מכבדים את הודעת רה"מ"

ניתן אישור או לא? משפחת עופר הבהירה כי אמירת "מקורבה" כאילו זו קיבלה אישור לסחור עם אירן לא היתה על דעתה ואיננה מקובלת עליה. אתמול דחו ראש הממשלה את הדברים

משפחת עופר נגד מקורביה: לאחר שגורם שהוגדר כמקורב למשפחה צוטט בכלי התקשורת אומר כי המסחר עם אירן נעשה באישור משרד ראש הממשלה, הוציאה הבוקר (שלישי) המשפחה הודעה בה היא מבהירה כי "אמירות של מקורבים לכאורה של המשפחה בפרשה זו, אינן על דעת המשפחה ובוודאי שאינן מקובלות עלינו, וצר לנו שהובאו כך". עוד נמסר כי "משפחת עופר מבקשת להדגיש כי אנו מכבדים את הודעות משרד ראש הממשלה ומשרד הביטחון מאתמול".

הפרשה נחשפה לאחר שלפני כשבוע הודיע הממשל האמריקאי שבכוונתו להטיל סנקציות על חברת הספנות "טנקר פסיפיק" שבבעלות סמי עופר בעקבות עסקת מכירת מיכלית נפט לאירן. בהמשך התברר כי ספינות של החברות שבבעלות משפחת עופר ייבאו תזקיקי נפט לאירן וייצאו נפט גולמי ממנה בשנים האחרונות, לכאורה בניגוד לסנקציות שהטילה וושינגטון על משטר האייתולות.

אתמול דחה ראש הממשלה נתניהו את האמירה של אותו מקורב לפיה המשפחה קיבלה אישור לסחר עם הרפובליקה האיסלמית. "משרד ראש הממשלה לא אישר את המגעים הללו. נודע לי עליהם מפניה של עיתונאית. בדקתי עם הגורמים המוסמכים במשרדי, לא היה כל אישור למגעים, הגעה או פריקה של מטענים באירן. יש לנו מדיניות מאוד ברורה בנושא", הבהיר.

גם שר הביטחון, אהוד ברק, התייחס אתמול לפרשה. "אנחנו עומדים מזה זמן ארוך על החיוניות של לחץ ארוך ומתמשך של סנקציות אפקטיביות על אירן. חשוב מאוד שאת מה שאנחנו דורשים מכל ידידנו בעולם לכפות על התאגידים הכלכליים הפועלים מתוכם, חשוב מאוד שנכפה גם על עצמנו, ואני אומר זאת בלי לדעת את הפרטים שאיני מכיר אותם. אבל אני בטוח שברוח זו הדברים יטופלו גם בהמשך".

אמש אישרה חברת טנקר פסיפיק כי העבירה מאירן ואליה נפט גולמי ומוצרי דלק מעובדים. לטענתה, המסחר הופסק מספר חודשים לפני שהוטלו הסנקציות הבינלאומיות על אירן. יש לציין שהחוק הישראלי אוסר על מסחר עם אירן ללא קשר לסנקציות הבינלאומיות שהוטלו עליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully