וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרובוקציה? אירן מנעה מקנצלרית גרמניה לטוס בשמיה

מטוסה של אנגלה מרקל נאלץ לחוג במשך שעתיים מעל טורקיה, בטרם ביטלו רשויות התעופה האירניות את האיסור ואיפשרו לו להמשיך בדרכו לביקור בהודו. במשלחת הגרמנית הסבירו: "בעיות תיאום"

תקרית דיפלומטית בין אירן לגרמניה? רשויות התעופה האירניות מנעו הבוקר (שלישי) ממטוסה של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, שהיה בדרכו להודו, להיכנס למרחב האווירי של המדינה, ואילצו אותו לחוג במשך שעתיים מעל טורקיה, לפני שהסירו את האיסור ואיפשרו לו להמשיך בדרכו ולנחות בדלהי.

"זו לאל ספק פתיחה בלתי רגילה לביקור בהודו", צייץ בטוויטר דוברה של מרקל, שטפן סייברט, בעקבות התקרית. "אירן ביטלה את זכויות הטיסה בשמיה למטוסה של הקנצלרית. נחיתה מאוחרת בדלהי".

כתב רויטרס שהיה על המטוס דיווח כי אישור הכניסה למרחב האווירי האירני בוטל דקות ספורות לפני שהמטוס, שעליו היו גם עיתונאים רבים ונציגים של תעשיות שונות בגמרניה, היה אמור להיכנס אליו. במשלחת הגרמנית אמרו כי מדובר בתוצאה של "בעיות תיאום". יש לציין כי מטוס גרמני אחר, שטס להודו כמה שעות מוקדם יותר, עבר בשמי אירן ללא בעיות.

יחסי גרמניה ואירן מצויים בשפל בשנים האחרונות. גרמניה היא אחת המעצמות המעורבות במגעים עם אירן בנושא תוכניתה הגרעינית, לה היא מתנגדת, והיא פעילה גם בהטלת הסנקציות עליה, באיחוד האירופי ובאו"ם. באחרונה, הסירה גרמניה את התנגדותה ואיפשרה הטלת סנקציות של האיחוד האירופי על בנק אירני-אירופי שבסיסו בהמבורג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully