וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקחי עוז: "הותקפנו בידי עובדים זרים בבני ברק"

30.5.2011 / 22:32

פקחי יחידת עוז לא חשבו שכך יסתיים סיור אליו יצאו בבני ברק: כ-20 נתינים זרים מאריתריאה תקפו אותם בעת שביקשו לבדוק מסמכים של נתין זר אחר מניגריה. הפקחים: "סכנה ממשית לחיינו"

כ-20 נתינים זרים מאריתריאה תקפו הערב (שני) פקחים מיחידת עוז בבני ברק, לאחר שהפקחים ביקשו לבדוק מסמכים של נתין ניגרי שסירב להזדהות וניסה להימלט מידיהם, כך לדברי הפקחים. הנתינים האריתריאים הבחינו במקרה והחלו לסקול את צוות הפקחים באבנים. המשטרה הוזעקה למקום אולם לא נעצרו חשודים במעשה.

עמוס, ראש צוות פקחי עוז, סיפר כי רמת האלימות של הקהילה של העובדים מאריתריאה עולה בהדרגה מדי יום. "בעבר לא היו לנו מפגשים אלימים עם הקהילה הזו, אבל המצב משתנה ומחמיר", אמר. "היינו בסיור שגרתי ברחוב ברוט בבני ברק והבחנו בנתין אפריקאי, שמאוחר יותר הובהר כי הוא ניגרי. נוצר אצלנו החשד המספיק לבדיקה שגרתית של אישורי שהייה בישראל", סיפר עמוס על שהתרחש בבני ברק.

"הנתין לא יצר איתנו קשר עין והחיש את צעדיו ככל שהתקרבנו אליו עם רכבנו. יצאנו מהרכב, וניגשנו אליו כשאנו עונדים תגים וכובעים של היחידה", המשיך עמוס. "אני פניתי אליו באנגלית במטרה לבקש ממנו את התעודות והוא אמר לי שהוא מניגריה. במהלך השיחה בינינו הוא סיבב מבט, דחף אותי והתחיל לברוח. אני ועוד שני פקחים מהצוות הגענו אליו לבסוף והוא תקף אותנו באגרופים".

"סכנה ממשית לחיינו"

"אמרתי לו: 'אני בסך הכול רוצה לבדוק אותך' וכאשר התחלנו לאזוק אותו, התחילו להתגודד סביב הצוות שלנו שבעה-שמונה אריתריאים, חלקם שיכורים, כפי שניתן היה להריח מהבל פיהם", הוא המשיך. "הם התקרבו אלינו לכדי מגע מלא. אחזו במקלות ואבנים והחלו לחבוט בנו בצורה פראית. יש לנו גם פקחית בצוות, ונוכח הדאגה שלי לשלומה יצרנו סביבה מעגל והגנו עליה. את הנתין הניגרי הצלחנו להביא לניידת, למרות התקיפה".

"דקות ספורות אחר כך, הבחנתי בקבוצה נוספת שמתקרבת לעברנו, 20 ארתיריאים נוספים. בשלב זה אמרתי לצוות שלי: 'אנחנו חוזרים לניידת ויוצאים מפה - אם אנחנו רוצים לצאת מזה בחיים'". לדבריו, "אחרי מספר דקות חזרנו לזירת האירוע עם שוטרים במטרה לזהות את אלה שתקפו, אותנו אבל כולם ברחו. אין לי ספק שאם לא היינו יוצאים מהזירה עם הניידת – הייתה נוצרת סכנה ממשית לחיינו".

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully