וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאיר דגן על פרשת עופר: "מגזימים בסיפור הזה"

הידיעות לפיהן ספינות בבעלות האחים עופר עגנו באירן, לא הרשימו במיוחד את ראש המוסד לשעבר. לפני שקיבל את פרס מוסקוביץ' לציונות אמר דגן כי "אני חושב שבסיפור הזה מגזימים"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: טל רזניק)

ראש המוסד לשעבר מאיר דגן, התייחס אמש (שני) בפעם הראשונה לידיעות לפיהן ספינות בבעלות חברת "טנקר פסיפיק" של האחים עופר עגנו בעבר באירן וניהלו קשרי מסחר עם הרפובליקה האיסלמית. לפני תחילת טקס הענקת "פרס מוסקוביץ' לציונות" שהתקיים בעיר דוד בירושלים, אמר דגן כי "אני חושב שבסיפור הזה מגזימים".

בעת קבלת הפרס אמר דגן כי "בדקתי במעשיי והגעתי למסקנה שיש הרבה יותר ראויים ממני לפרס. גדולתם האמיתית של העומדים בראש קהילת המודיעין היא שגם מתוך הכישלונות הם יודעים ללמוד ולהפיק את הראוי להילמד. בעיניי אין משימה קדושה יותר מאשר בטחונה של מדינת ישראל. הייתה לי הזכות והגדול לעמוד בראש אחד החלקים של קהילת המודיעין".

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אתמול לנושא. במענה לשאלה של ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד) בישיבת ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, השיב נתניהו כי "משרד ראש הממשלה לא אישר את המגעים הללו. נודע לי עליהם מפיה של עיתונאית. בדקתי עם הגורמים המוסמכים במשרדי, לא היה כל אישור למגעים, הגעה או פריקה של מטענים באירן. יש לנו מדיניות מאוד ברורה בנושא".

ביום ראשון אישרה חברת "טנקר פסיפיק" כי העבירה מאירן ואליה נפט גולמי ומוצרי דלק מעובדים. לטענתה, המסחר הופסק מספר חודשים לפני שהוטלו הסנקציות הבינלאומיות על אירן. יש לציין שהחוק הישראלי אוסר על מסחר עם אירן ללא קשר לסנקציות הבינלאומיות שהוטלו עליה.

בשבת הכחיש ראש לשכת המסחר, התעשייה והמכרות האירני, מוחמד נהבנדיאן, כי ארצו מקיימת קשרי מסחר כלשהם עם ישראל ובכלל זה עם חברת "טנקר פסיפיק" של משפחת עופר, כך דיווחה העיתונות באירן. "החדשות אודות עסקיהן של חברות ציוניות באירן הועלו במערב בגלל נכונותן של מספר מדינות לכונן קשרים עסקיים עם אירן", טען נהבנדיאן.

בשבוע שעבר הודיע הממשל האמריקאי כי הטיל סנקציות על שבע חברות זרות, בהן חברת הספנות של האחים עופר בגין קשרים עסקיים בין החברות לאירן, אשר סייעו, לדברי הממשל האמריקאי, במימון תוכנית הגרעין האירנית.

עדכון ראשון: 20:37, 30.05.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully