וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגדלי המלפפונים: "שיווק הירק - תחום פרוץ"

במושב אחיטוב שבעמק חפר בו מגדלים חלק ניכר מהמלפפונים הנמכרים בארץ אומרים כי רשתות השיווק רוכשות את הירק בגדה המערבית "בכל פעם שהמחיר עולה". עם זאת, הם לא חוששים מהרעלה

רויטרס

(צילום: רויטרס ושלומי גבאי, עריכה: יאיר דניאל)

הרעלת המלפפונים באירופה לא תגיע לישראל אף כי רשתות השיווק רוכשות את הירק גם ממקורות בחו"ל ובגדה המערבית, כך טוענים היום (שני) במושב אחיטוב בעמק חפר, בו מגדלים חלק ניכר מהירק המשווק בישראל. נסים רפאל, משווק מלפפונים במושב, טוען שתחום שיווק המלפפונים פרוץ וכי רשתות השיווק ואפילו משרד הביטחון רוכש את הירק בגדה המערבית ואף מלפפונים המגיעים מירדן.

במהלך סוף השבוע מתו עשרה בני אדם כתוצאה מהתפרצות חיידק האי-קולי שככל הנראה נגרם בגלל מלפפונים מזוהמים שיובאו מספרד. על פי דיווחי כלי התקשורת באירופה, התפרצויות של החיידק אובחנו גם במדינות נוספות ביבשת, בהן בריטניה, הולנד, שבדיה, צ'כיה, ועוד, אך בשלב זה הן בהיקף קטן יותר.

"הפחד שלנו הוא שמגיעות סחורות מהגדה ומירדן ברגע שהמחיר עולה קצת ומשם אנחנו לא יודעים מהיכן זה מגיע", הבהיר רפאל. "גם משרד הביטחון קונה מהגדה, העיקר לחפש עוד שקל יותר זול. רשתות השיווק משלימות את הסחורה שלהם מהגדה, מהשוק, מכל הבא ליד. אין לנו יכולת לשלוט בדבר הזה. אנחנו מבקשים מהממשלה לקבוע חוק הסימון שיידעו מאיזה משק מגיעה הסחורה", הוא אומר.

לדבריו, בישראל אין סכנה ממאכל מלפפונים שכן הם עוברים חיטוי קפדני. "אצלנו לא יקרה מה שקרה באירופה, אנחנו מקפידים על סניטציה ומשקים במים מעמק חפר, הכל לפי הוראות המדריכים". הוא הסביר עוד כי להערכתו, התחלואה באירופה נגרמה בשל השקיה במי ביוב שכתוצאה ממנה מתו עשרה בני אדם בגרמניה.

גם במשרד הבריאות הבהירו כי אין חשש מהרעלה. "לא היה ייבוא של ירקות טריים מספרד לארץ בתקופה האחרונה. בכל מקרה, התוצרת הטרייה המגיעה לארץ נבדקת בדיקות מיקרוביולוגיות. החקירה באירופה עדיין לא הושלמה לגבי מקור הבעיה. משרד הבריאות ימשיך לעקוב אחר הממצאים ויעדכן בהתאם", נמסר אתמול מהמשרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully