וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעולם נוטים יותר לקבל הומואים, ברוסיה - פחות

מחקר שנערך במשך 20 שנה מצא כי ברוב העולם השתפרה הסובלנות כלפי גייז, אך בכמה מדינות המצב הפוך, בהן בולטת רוסיה - שם שיעור הסבורים כי הומוסקסואליות היא דבר פסול עלה ל-64%

רוב מוחץ של מדינות העולם הפכו בשנים האחרונות יותר סובלניות כלפי נטייה מינית הומוסקסואלית - להוציא את רוסיה ועוד כמה מדינות מהגוש הקומוניסטי לשעבר. כך עולה ממחקר חדש שפירסם המכון הלאומי לחקר דעות בשיקגו שבארצות הברית, שעיקריו דווחו אתמול (שני) בסוכנות הידיעות הצרפתית.

המחקר בדק את דעת הקהל ב-31 מדינות שונות, בכל הקשור לעמדות כלפי הומוסקסואליות, באמצעות חמישה סקרים שנערכו בכל אחת מהן בין השנים 1988 ו-2008. ב-27 מהמדינות, שיעור ההסכמה לנטייה ההומוסקסואלית עלה במהלך שנות המחקר, ורק בארבע מהן הוא ירד - רוסיה, לטביה, צ'כיה וקפריסין.

המחקר דירג את המדינות בהתאם לסובלנותן כלפי בני הקהילה הגאה, ומצא כי חמש המדינות הסובלניות ביותר הן הולנד, דנמרק, נורווגיה, שוויץ ובלגיה. ככלל, מאיישות את חלקה העליון של הרשימה מדינות מערביות, ואילו בתחתיתה מצויות מדינות מהגוש הקומוניסטי לשעבר, מזרח אסיה, אמריקה הלטינית, ולצדן דרום אפריקה, טורקיה וקפריסין.

ברוסיה, על פי המחקר, חלה עלייה של 5% בשיעור האנשים הסבורים כי נטייה מינית הומוסקסואלית היא פסולה, מ-59% ב-1991, ל-64% ב-2008. רק בשבת האחרונה, עצרה המשטרה במוסקבה עשרות בני אדם, בהם שלושה פעילים בינלאומיים מרכזיים בתנועה למען זכויות הומואים, שניסו לקיים מצעד גאווה ליד הקרמלין. עורכי המצעד הותקפו במקום בידי כנופייה של שמרנים קיצונים. רוב העצורים שוחררו לאחר כמה שעות.

עדכון ראשון: 21:02, 30.05.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully