וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: שמות השכונות הערביות בי-ם יעוברתו

30.5.2011 / 2:05

ח"כ ציפי חוטובלי מציעה לקבוע בחוק שמות יהודיים לשכונות הערביות של י-ם, ולאלץ את כלי התקשורת הרשמיים להשתמש בהם: "גם בן גוריון אמר שאין אנו זקוקים לשמות שנודף מהם ריח ערב"

הצעת חוק חדשה דורשת שכל השכונות בירושלים - יהודיות וערביות כאחת - יכונו במסמכי העירייה הרשמיים, בשילוט העירוני - ובכלי התקשורת הממלכתיים - בעברית בלבד. את ההצעה, שתונח בקרוב על שולחן הכנסת, יזמה חברת הכנסת ציפי חוטובלי (ליכוד).

"המאבק על אחדות ירושלים כולל מאבק תודעתי על הזיקה ההיסטורית העמוקה של העם היהודי לבירתו", טענה חוטובלי. "שמותיהן של שכונות ירושלים מספרות את סיפור ההתיישבות היהודית העתיקה בעיר. אימוץ השמות הערביים מנתק את הזיקה הזו, ומייצר עיוות של הקשר היהודי לירושלים. הצעת החוק נועדה לחזק את הקשר לירושלים באמצעות מתן שמות עבריים לשכונות בהן קיימת התיישבות יהודית".

"שייח ג'ראח תיקרא שכונת שמעון הצדיק"

לחיזוק דבריה, חוטובלי מצטטת את דברי ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון, בדברים שאמר לוועדת השמות הממשלתית, שהוקמה כדי לעברת את שמות היישובים והשכונות עם קום המדינה. "כשם שאין אנו מכירים בבעלות פוליטית של ערבים על ארצנו, אין אנו מכירים בבעלותם הרוחנית, ואין אנו נזקקים לשמות שנודף מהם ריח ערב", הביאה בשמו של בן גוריון.

חוטובלי טוענת כי "כשם שאין אומרים עוד 'באב אל וואד' אלא שער הגיא, וכשם שאין קוראים לגבעת רם 'שייח באדר', כך חשוב שהשכונות לא ייקראו עוד בשמותיהן הערביים". טרם הגשת הצעת החוק, מתכוונת חוטובלי לפנות לרשות השידור, לרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו ולמפקד גל"צ, ולדרוש מהם להנחות את כלי התקשורת לכנות את השכונות הירושלמיות בשמות העבריים.

חוטובלי מציעה כי שכונת שייח ג'ראח תיקרא שכונת שמעון הצדיק; ראס אל עמוד - מעלה הזיתים; אבו דיס - קדמת ציון; סילואן - כפר השילוח; אבו תור - שכונת גבעת חנניה; טלביה - קוממיות, ומוסררה - מורשה.

לפנייה לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully