וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בשלטון המקומי: "לא שותפנו ברפורמה בתיכונים"

29.5.2011 / 19:50

במרכז השלטון המקומי מתחו ביקורת על משרד החינוך, בטענה שנציגיו לא שותפו במו"מ על הרפורמה בבתי הספר התיכוניים. "המדינה מייצרת כותרת, ואולי היא מצפה מאיתנו להדפיס כסף"

הרפורמה בתיכונים נחתמה, אך הוויכוחים טרם הסתיימו: במרכז השלטון המקומי הביעו הערב (ראשון) זעם על שר החינוך גדעון סער ועל מנכ"ל המשרד, ד"ר שמשון שושני, וטענו נגדם כי נציגי השלטון המקומי לא שותפו במו"מ על רפורמת "עוז לתמורה" בבתי הספר התיכוניים. לפי הרפורמה, שנחתמה אחר הצהריים בירושלים, המורים בבתי הספר התיכוניים יעברו מ-24 שעות עבודה בשבוע ל-40 שעות, תמורת תוספת של כ-50% לשכרם. הצדדים הסכימו, כי בתחילת השנה הבאה ייכנסו 50 בתי ספר לפיילוט.

במרכז השלטון המקומי מסבירים, כי הרפורמה שנחתמה אינה מהווה בשורה, משום שהרשויות המקומיות יצטרכו לקצץ בהשקעותיהן בחינוך כדי לממן את תוספות השכר למורים. זאת מפני שהשלטון המקומי הוא המעסיק הישיר של המורים. "זה ביטוי נוסף לתופעה של קבלת החלטות הקשורות ישירות בשלטון המקומי מבלי להתייחס להיבט התקציבי", טוענים גורמים בשלטון המקומי. לדבריהם, "רפורמת השכר מצטרפת לעוד הסכמי שכר שהונחתו על קופת הרשויות המקומיות, כמו העלאת שכר המינימום ותוספת לעובדים הסוציאליים, ללא כל כיסוי תקציבי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר יובל שטייניץ, שר החינוך גדעון סער ויושב ראש ארגון המורים רן ארז בחתימה על רפורמה חדשה, עוז לתמורה, עם ארגון המורים, מאי 2011. עומר מירון
שטייניץ, סער, נתניהו וארז בטקס החתימה על הרפורמה, היום/עומר מירון

יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, מלין, כי "זו הפכה להיות אופנה. המדינה מייצרת כותרת, ואולי היא מצפה מאיתנו להדפיס כסף. בשנתיים האחרונות אנו מנהלים מגעים מקצועיים עם משרד החינוך, בהם הוכחנו שיש פער תקציבי של מיליארד שקל בתקציב החינוך, שהרשויות ללא כל הסדרה מממנות, ואין לנו היכולת לעשות זאת. הרשויות המקומיות לא יוכלו לקיים את ההסכם, עד שנושאי התקציב לא יוסדרו ויימצא פיתרון לכלל הסוגיות שהעלינו: שיפוץ בתי ספר, הסעות, תקציבי בטיחות, ליווי לחינוך המיוחד ועוד. אנו תומכים בכל רפורמה שתחזק את מערכת החינוך, אולם במקרה הזה היא תחליש אותה, כי הרשויות המקומיות יקצצו בהשקעותיהן בחינוך, משום שאחרת גירעונן יגדל".

בוחבוט ציין, כי זה שנתיים מתנהלת הידברות מקצועית בין משרד החינוך לבין הרשויות המקומיות, כדי להסדיר מספר סוגיות תקציביות משמעותיות, אך אלה טרם הוסדרו.

יו"ר מרכז השלטון המקומי הוסיף: "אני תומך בתכנית 'עוז לתמורה' וסייעתי למהלך. עם זאת, הבהרתי לשר החינוך בשיחה שקיימנו כי ראוי שנסדיר סוף סוף את נושא תקצוב מערכת החינוך בין הממשלה לשלטון המרכזי. חוסר הסדרה זה יוצר את הפערים הקשים ברמת החינוך בין הערים במדינה. יש לנו ערוץ הידברות מצוין עם שר החינוך, ואני מאמין שהוא יפעל למניעת המשבר ולמציאת פתרון".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"משרד החינוך מממן את שכר המורים"

מארגון המורים נמסר בתגובה: "אין אנו מבינים כלל על מה מלין מר בוחבוט. הוא כועס על שר החינוך מסיבה כלשהי ומחליט להעניש את ילדי הישובים, חינוכם ויכולת ההורים, תושבי הישובים לקדם ילדיהם. דומה הדבר למי שכועס על החזן ולא אומר קדושה. משרד החינוך מממן את שכר המורים כולו. משרד החינוך אף יממן בניית תשתיות, פינות עבודה וכו'. השרתים, מזכירות וכו' ממילא מועסקים עד שעה 16:00. העיריות תקבלנה משאב אדיר של תקציבים שחסר להן היום וכך יוכלו לשפר את מערכת החינוך בערים. מה גם שאם עד כה נתנו תגבורים לתלמידים על חשבון הארנונה, כעת יקבלו תקציב לכך ממשרד החינוך ותקציבים נוספים יתפנו".

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully