וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גדעון סער: "הרפורמה בתיכונים תביא לשיפור באיכות המורים ובאיכות ההוראה"

מירב ארלוזורוב

29.12.2010 / 18:00

היום חתמו ארגון המורים ומשרד החינוך על המתווה לרפורמת "עוז לתמורה" במסגרתה שכר המורים יעלה ב-50%



שר החינוך, גדעון סער, מעריך כי מתווה הרפורמה שנחתם היום עם ארגון המורים העל יסודיים, יביא לשיפור באיכות המורים ואיכות ההוראה. סער מבסס את ההערכה שלו על הצלחות שנרשמו כבר בתחום הביקוש להוראה, וזאת בעקבות ישום הרפורמה בבתי הספר היסודיים - רפורמת "אופק חדש".



לדברי סער, בעקבות "אופק חדש" נרשם גידול בביקוש ללימודי הוראה, וכן גידול של 30% בהסבת אקדמאיים להוראה - לרבות הסבת אקדמאיים מצטיינים למסלולי הוראה מיוחדים. סער מעריך כי המכללות להוראה נמצאות בדרכן לכך "שיהיה יותר ביקוש ללימודים מהיצע - דבר שיאפשר לבחור את המועמדים הטובים ביותר להוראה".



רפורמת עוז לתמורה, שהמתווה שלה נחתם היום על ידי משרד החינוך, ועל ידי ארגון המורים העל יסודיים בראשותו של רן ארז, כוללת הגדלה של שעות השהייה של מורים בבתי הספר התיכוניים, בתמורה לגידול ניכר בשכרם.



פורמלית, שבוע העבודה של מורים יגדל מ-24 שעות לימוד בכיתות (בפועל, ממוצע שעות הלימוד בכיתות הוא רק 18 שעות), ל-40 שעות, במבנה של יום עבודה מלא. המשרה תתחלק בין שעות הוראה בכיתות, שיוותרו ללא שינוי על 24-18 שעות שבועיות, עוד 6 שעות לימוד פרטניות בקבוצות קטנות ועוד 16-10 שעות שהייה בבית הספר. בתמורה יקבלו המורים תוספת של 42% לשכרם, אשר יחד עם הסכם השכר שנחתם לאחרונה במגזר הציבורי יגיע לתוספת של כמעט 50% לשכרם.



לדברי סער "יכולנו לבחור בכל מיני אופציות של רפורמות, כמות רפורמה של הקטנת מספר התלמידים בכיתות או רפורמה של מיזוג חטיבות הביניים עם החטיבות העליונות. רק שכל ההצעות הללו כרוכות בהשקעה משאבים עצומים בבינוי. במקום לשים כסף על בניית כיתות, העדפנו למקד את המשאבים בשיפור איכות המורים, ולשם כך צריך שכר הולם. זה בדיוק מה שעוז לתמורה עושה".



הרפורמה תכלול גם רכיבים של הצטיינות למורים ומנהלים - הערכת מורים ומנהלים, לרבות מתן שכר דיפרנציאלי על בסיס ההערכות. לדברי סער "כל המרכיבים יחדיו - הערכת מורים, שכר דינפרנצילי, ליווי מורים לפני קבלת הקביעות, שיפור הכשרה של המורים - מצטרפים כדי להביא לשיפור חשוב באיכות מקצוע ההוראה בישראל".



רפורמת עוז לתמורה תיושם על פני ארבע שנים - בכל שנה יתווספו עוד שעות הוראה ועוד שעות לימוד, באופן יחסי. היישום המלא של הרפורמה יהיה רק לאחר שבתי הספר יותאמו לשהייה של המורים שעות ארוכות בתוכם - דבר המחייב בניית פינות עבודה עבור המורים. במספר בתי ספר, בהם קיימים תנאים פיזיים מתאימים, תיושם הרפורמה במלואה כבר מהשנה הראשונה.



לדברי סער, משרד החינוך וארגון המורים ימשיכו עתה במו"מ אינטנסיבי עד לפברואר, במטרה להגיע לסיכום סופי של פרטי הרפורמה - כך שניתן יהיה להתחיל וליישם את הפעימה הראשונה שלה כבר בשנת הלימודים הבאה, תשע"ב. במידה והרפורמה תקלט היטב, יעשו מאמצים בעתיד לשלב גם את חטיבות הביניים בתוכה.



סער ביקש לשבח את עבודת הצוות המשותפת שהביאה להסכם, גם מצד מנכ"ל המשרד שמשון שושני, יו"ר ארגון המורים רן ארז, וכן משרד האוצר, שהסכים להעמיד את התקציבים לביצוע הרפורמה.



ביישום מלא, הרפורמה תוסיף לבסיס תקציב החינוך 2.2 מיליארד שקל בשנה, לא כולל הגדלה נוספת של תקציב הבינוי של בתי הספר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully