וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: התפטר השר שנחשד בהטרדה מינית

עוד בכיר צרפתי ששלח ידיים (לכאורה) משלם במשרתו: במכתב ההתפטרות הבהיר ז'ורז' טרון, השר לענייני השירות לציבור, כי הוא עומד על חפותו, אך מתפטר בכל זאת, מחשש שתפקודו ייפגע

ז'ורז' טרון, השר לענייני שירות לציבור בממשלת צרפת, הגיש בצהריים (ראשון) את התפטרותו, לאחר שבשבוע שעבר הוגשנו נגדו שתי תלונות בגין הטרדה מינית, שבעקבותיהן פתחו רשויות התביעה בחקירה נגדו.

לפי דיווח אתר העיתון הצרפתי "ל'אקספרס", במכתב ההתפטרות שלו כתב טרון, איש מפלגת השלטון של ניקולא סרקוזי שמונה לשר בשנה שעברה, כי הוא עומד על חפותו המוחלטת, אך היות שהעיסוק בפרשה עלול לפגוע בתקפודו, נענה לבקשת ראש הממשלה פרנסואה פיון, והתפטר.

נגד טרון הוגשו בשבוע שעבר שתי תלונות של עובדות בעיריית דבריל, עיירה ליד פריז שבעבר כיהן כראש העירייה שלה, כי הוטרדו על ידו. העיתון "לה פריזיאן" דיווח כי שתי העובדות טענו שהשר הטריד אותן מינית כמה פעמים בין 2007 ל-2010. את מעשיו, לטענתן, כיסה באיצטלה של "מסאז' ברגליים". לא פורסמו פרטים לגבי אופיים המדויק של המעשים.

אחת המתלוננות אמרה כי את ההשראה להגשת התלונה קיבלה מחדרנית המלון בניו יורק שהתלוננה החודש על ניסיון האונס שביצע בה לכאורה יו"ר קרן המטבע הבינלאומית והמועמד המוביל לנשיאות צרפת, דומיניק שטראוס-קאהן. "כשראיתי את החדרנית הקטנה ההיא, שמסוגלת לעמוד מול שטראוס-קאהן", סיפרה לעיתון, בראיון בו הוצגה בשם הבדוי "לורה", "אמרתי לעצמי שאין לי את הזכות לשמור על שתיקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully