וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדחת המלפפונים הספרדים: לפחות 10 מתו בגרמניה

בהלה גם בעוד מדינות באירופה: מאות בני אדם לקו בהתפרצות מחלת המעיים "תסמונת מולטי-אורומית", שמקורה ככל הנראה במלפפונים מזוהמים מספרד. בספרד מתנערים: "הם לא הגיעו רק מאצלנו"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

"בהלת מלפפונים" בגרמניה ממשיכה לגבות קורבנות: שתי נשים נוספות מתו אתמול (שבת) במדינה כתוצאה מהתפרצותו של חיידק האי-קולי, שככל הנראה נגרם בגלל מלפפונים מזוהמים שיובאו מספרד.

ארגזי מלפפונים מוכנים לייצוא, אל אחידו, ספרד, 26 במאי 2011. רויטרס
ארגזי מלפפונים מוכנים ליצוא, אל-אחידו, ספרד/רויטרס

בכך עלה מניין המתים מהתפרצות החיידק לעשרה בני אדם בתוך שבועיים, כשלפחות 300 בני אדם נוספים במדינה לקו במחלת המעיים הקרויה "תסמונת מוליטית-אורמית", הנגרמת על ידי החיידק. מומחים מגדירים את ההתפרצות הנוכחית אחת הקשות ביותר שאובחנה בעולם, ומוסיפים כי היא הקשה ביותר בתולדות גרמניה.

על פי דיווחי כלי התקשורת באירופה, התפרצויות של החיידק אובחנו גם במדינות נוספות ביבשת, בהן בריטניה, הולנד, שבדיה, צ'כיה, ועוד, אך בשלב זה הן בהיקף קטן יותר.

תיזהרו גם מחסה, עגבניות ותותים

בינתיים בגרמניה לא לוקחים סיכונים, ומוכרי הירקות ברחבי המדינה נאלצים להוריד מהמדפים את המלפפונים הספרדים. "אנחנו קרוב לוודאי נעשה זאת כדי להימנע מהפסדים כלכליים בגלל המלפפונים הספרדים", סיפרה לרויטרס קנסו סמיגולו, מוכרת ירקות מברלין. "אנחנו נהיה חייבים לעשות משהו. יש לנו גם תותים מגרמניה, נצטרך לסלק גם אותם ולקנות כמה מגרמניה.

הירקנים הגרמנים גם מותחים ביקורת על ממשלתם, שלטענתם אינה עושה מספיק כדי ליידע אותם על המצב. "אני יודעת הכל מהחדשות ומהעיתונים", אומרת סמיגולו, "אבל רשויות הבריאות לא עדכנו אותנו".

יש לציין כי בעוד הרשויות בגרמניה מיהרו להודיע כי מקור הזיהום הוא במלפפונים שהגיעו מספרד, בחברות הירקות הספרדיות אומרים כי ההאשמות היו חפוזות מדי. "היו מוצרים שלא הגיעו רק מספרד, מאלמריה ומלאגה", אמר פלוגנסיו טורס, נשיא חברת "הורטיפרוטה", "בארבע הבדיקות שנעשו, אחת הדגימות הייתה במקור מהולנד. כך שאנחנו חושבים שזה היה מהיר מדי. אנחנו חושבים שהם צריכים לקבוע מה הבעיה האמיתית, לאתר את המקור ואז לומר מה קרה".

בינתיים, אם אתם מתכוונים להגיע בזמן הקרוב לגרמניה או בכלל לאירופה, על תבנו על סלט: משרד הבריאות הגרמני ממליץ להימנע מאכילת מלפפונים, עגבניות טריות וחסה שמקורם בספרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully