וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה בסיור בגטו ורשה: "נעמוד לצד ישראל"

נשיא ארה"ב חתם את מסעו לאירופה בביקור בזק בפולין. בין היתר, ערך הנשיא סיור בגטו ורשה, ואף הניח זר באנדרטה לזכר המורדים בנאצים. "זוהי תזכורת לסיוט", אמר לאחת הנוכחות

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, סיים אמש (שישי) את מסעו המתוקשר באירופה, כשנחת לביקור בזק בפולין. כך דיווחה סוכנות הידיעות AP. בין היתר, ערך הנשיא האמריקני סיור בגטו ורשה, הניח זר באנדרטה לזכר המרד בנאצים, ואף שוחח עם מספר ניצולי שואה שהתלוו אליו לסיור. "זוהי תזכורת לסיוט", אמר אובמה לאחת הנוכחות במקום. "אקח לכאן את בנותיי", הבטיח בסיום הביקור.

בין הנוכחים הייתה גם הלינה שפילמן, אלמנתו של ולדיסלב שפילמן, שדמותו עמדה במוקד הסרט זוכה האוסקר "הפסנתרן". מוניקה קראוצ'יק, ממנהיגות הקהילה היהודית במדינה, דחקה במהלך הסיור באובמה לתמוך בישראל, שכן "היא המדינה היהודית היחידה שיש לנו", והוא השיב לה כי ארצות הברית תעמוד לצד ישראל.

במוקד ביקורו של הנשיא האמריקאי באירופה עמדה פסגת ראשי שמונה המדינות המתועשות, ה-G8. הארגון נאלץ למתן הצהרה שתוכננה להפציר בישראל והפלסטינים לחדש את המשא ומתן על בסיס גבולות 67', זאת משום שקנדה התנגדה לאזכור הגבולות בהצהרה, כך סיפרו דיפלומטים לסוכנות הידיעות רויטרס.

לפי הדיווח, הממשלה הקנדית התעקשה שגבולות 67' לא יוזכרו בשום צורה, על אף הסכמה בין יתר המדינות לאזכורם. "הקנדים היו מאוד נחושים, למרות שאובמה כבר התייחס לגבולות 67' בנאומו בשבוע שעבר", סיפר דיפלומט אירופי. דובר מטעם ראש ממשלת קנדה, סטיבן הארפר, סירב לאשר את הדברים.

שר החוץ, אביגדור ליברמן, שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם שר החוץ של קנדה, ג'ון בירד, והודה לו ולראש ממשלתו הרפר על עמדתם בדיונים בוועידת ה-G8. ליברמן אמר בשיחה כי "קנדה היא ידידה אמיתית של ישראל".

עדכון ראשון: 22:25

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully