וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחמאס מצפים לפתיחת מעבר רפיח: "בתיאום איתנו"

28.5.2011 / 0:04

לקראת פתיחתו של המעבר מחר, מבהירים היום בארגון כי המהלך נעשה בתיאום מלא מול חמאס. "הצעד מבטא את רצינותה של ההנהגה המצרית", אמר דובר הארגון, סאמי אבו זוהרי

ברצועת עזה מצפים בכליון עיניים לקראת פתיחתו הקבועה של מעבר רפיח מחר, ובחמאס הבהירו אמש (שישי) כי צעד "חשוב" זה יוביל להידוק היחסים בין מצרים לחמאס. דובר הארגון סאמי אבו זוהרי אמר כי פתיחת מעבר רפיח והכנסת ציוד לתוך עזה יסייעו בהסרת המצור על עזה. "צעד זה מבטא את רצינותה של ההנהגה המצרית", הוסיף. אבו זוהרי הבהיר כי למרות הטענה לפיה ההחלטה על פתיחת מעבר רפיח התקבלה בתיאום עם הרשות הפלסטינית, "הרי שבפועל היא תבוצע בתיאום מלא עם ממשלת עזה ובתיאום עם ארגון חמאס".

בחמאס דאגו לעקוץ את משטרו הקודם של חוסני מובארק, שהקפיד לא לפתוח את המעבר לעזה מחשש להעברת אמצעי לחימה ופעילי טרור לתוך עזה. "הצעד הזה משקף את ההבדל בין ההנהגה הקודמת שהתעקשה לסגור את המעבר ולפגוע בעוברים, לבין ההנהגה הנוכחית שמתאמצת לאפשר לאזרחים לעבור בצורה טובה יותר", אמר אבו זוהרי.

"התפתחות מסוכנת"

שלשום דיווחו כלי תקשורת במצרים כי השלטונות במדינה החליטו לפתוח את מעבר רפיח באופן קבוע החל מיום שבת. המעבר ייפתח מתשע בבוקר עד חמש אחר הצהריים וביום שישי הוא יישאר סגור. המועצה הצבאית העליונה הודיעה כי ההחלטה התקבלה "על מנת לסיים את הפילוג בין הפלסטינים ולהשיג פיוס לאומי". על אף הדאגה, במערכת הביטחון בישראל מקווים כי פתיחת המעבר תפחית את האחריות הישראלית לנעשה ברצועה, ואמרו כי במערכת מצפים לפיקוח בינלאומי על מעבר הסחורות ברפיח.

במערכת הפוליטית נרשמו בעיקר קולות של אכזבה. המשנה לראש הממשלה, סילבן שלום (ליכוד), אמר כי "מדובר בהתפתחות מסוכנת שעלולה להביא לכניסה של אמצעי לחימה, חומרי חבלה וסוכנים של אל-קאעדה לשטח רצועת עזה". ח"כ מירי רגב (ליכוד) ביקשה מיו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ שאול מופז, לכנס בדחיפות את הוועדה בראשותו לדיון בנושא פתיחת מעבר רפיח ממצרים לעזה. לדברי רגב, "מדובר בהחלטה מסוכנת ובעייתית של המצרים, בשל התגברות התופעה של הברחת אמצעי לחימה לרצועת עזה שישמש את ארגון הטרור חמאס. האירועים האלה מחייבים את ישראל לנקוט במדיניות זהירה ושקולה באזור בו אין יציבות".

(עדכון ראשון: 21:04)

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully