וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים תפתח את מעבר רפיח באופן קבוע מיום שבת

26.5.2011 / 0:01

מצרים החליטה כי המעבר יהיה פתוח למעבר חופשי, ללא תיאום מראש, למעט של גברים בני 18-40 שיצטרכו לקבל אישור. השלטונות המצריים הודיעו כי המטרה היא "לסיים את הפילוג הפלסטיני"

השלטונות במצרים החליטו לפתוח את מעבר רפיח באופן קבוע החל מיום שבת, כך דיווחו אמש (רביעי) כלי תקשורת במדינה. על פי הדיווח, המעבר ייפתח מתשע בבוקר עד חמש אחר הצהריים וביום שישי הוא יישאר סגור. המועצה הצבאית העליונה הודיעה כי ההחלטה התקבלה "על מנת לסיים את הפילוג בין הפלסטינים ולהשיג פיוס לאומי". הצעד הצפוי יקל בצורה משמעותית את המצור על עזה והוא צפוי להתקבל בהתלהבות על ידי חמאס ותושבי עזה.

לא ברור כיצד יתייחסו בישראל לפתיחת מעבר רפיח, שעליה הכריז שר החוץ המצרי נביל אל-ערבי לפני מספר שבועות, שכן ההחלטה לפתוח אותו אינה עולה בקנה אחד עם הסכם המעברים שנחתם על ידי ישראל, האיחוד האירופי ומצרים בשנת 2005. אפשר להעריך שישראל תפעיל לחצים כבדים על מצרים לסגת בה מהחלטה זו, או לכל הפחות להפעיל אמצעי ביטחון נוקשים כדי למנוע העברת נשק לעזה.

גורם מצרי בכיר אמר כי השלטונות במדינה החליטו לנקוט במספר צעדים על מנת להקל על תנועת האזרחים הפלסטינים ולאפשר להם לעבור למצרים בחופשיות רבה יותר. הוא אמר עוד כי נשים וכן גברים מתחת לגיל 18 ומעל גיל 40 אינם זקוקים לאישור מוקדם כדי לעבור. גם סטודנטים וחולים אינם זקוקים לאישורים. יחד עם זאת, גברים בגילאים 18 עד 40 יצטרכו להביא עימם אישור מוקדם מהשגרירות המצרית.

השגריר הפלסטיני בקהיר, ברכאת אל-פרא, אישר כי קיבל הודעה רשמית מהשלטונות במצרים לפיה יפתחו את מעבר רפיח החל מיום שבת. "אני רוצה להביע את תודתי והערכתי למצרים ולעם המצרי על העזרה שהם מעניקים לעמנו", אמר.

(עדכון ראשון: 21:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully