וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עריקאת: ישראל הורסת את פתרון שתי המדינות

לדברי ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני סאיב עריקאת, השכונה היהודית שנחנכה אתמול במזרח ירושלים מכשילה את חידוש המו"מ בין הצדדים ומגבירה את המתיחות במזרח התיכון

ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני ד"ר סאיב עריקאת מתח הערב (חמישי) ביקורת חריפה על חנוכת שכונת מעלה הזיתים במזרח ירושלים. בסוכנות הידיעות הפלסטינית וואפא דווח, כי עריקת אמר ש"ממשלת ישראל מיישמת את חזונה האמיתי - הרס פתרון שתי המדינות". הוא הוסיף, כי ה"התנחלות החדשה", כהגדרתו, "אינה רק מכשול בפני חידוש המשא ומתן, אלא גם מגבירה את המתיחות, ממסדת את האפליה בין ישראלים לפלסטינים ומקרבת את הקיצונים בישראל לאזורי המגורים הפלסטיניים".

עריקאת גם קרא לקהילה הבינלאומית להכיר במדינה פלסטינית בגבולות 1967. "על הקהילה הבינלאומית לפעול בנחישות כלפי ישראל כדי שזו תבין שקביעת עובדות בשטח לא תהפוך אותן לחוקיות, אלא לפשע מלחמה על פי החוק הבינלאומי", הוא הצהיר. עריקאת הוסיף, כי הגיעה העת שמדינות התומכות בשלום וטרם הכירו במדינה פלסטינית - יעשו זאת כעת.

בטקס חנוכת שכונת מעלה הזיתים שנערך אתמול השתתפו השרים אלי ישי, גדעון סער, גלעד ארדן - וכן יו"ר הכנסת ראובן ריבלין. ריבלין אמר בטקס, כי "ישנם חכמים מחוכמים, הוזי פתרונות מדיניים, המנסים לעשות 'משפט שלמה' לירושלים: לגזור את החי לשניים, ולחתוך את ירושלים. את 'האגן הקדוש', כלשונם, הם יבתרו לשלושה חלקים. את ליבה של ירושלים ינתחו לנתחים. מי שאומר על ירושלים 'גזורו', מצהיר למעשה שאיננו מכיר את ירושלים, שירושלים זרה לו, ושהוא זר לה".

בדבריו התייחס ריבלין גם למשבר הדיפלומטי שבין ישראל לארצות הברית. "אנו מצויים בימים לא קלים, בהם נשמעות רמיזות מצד ידידינו בעולם, כאילו ישראל כבר איננה נכס, אלא רק אובייקט שיש להגן ולשמור עליו", אמר. "עד היום, למרות חילוקי הדעות היו היחסים בין ישראל לארה"ב מבוססים על האינטרס ההדדי, על הערכים הדמוקרטיים המשותפים, על ההכרה בזכותו של העם היהודי על ארצו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully