וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לשפיכות הדמים? ר"מ לוב מבקש הפסקת אש

במכתב ששיגר למספר מנהיגים הציע אל-מחמודי הפסקת אש מיידית בתמורה למו"מ עם האופוזיציה, חנינות והחלת חוקה חדשה. לדבריו, "זו תמיד הייתה התכנית". קדאפי לא הוזכר בתכנית

ראש ממשלת לוב, אל-בע'דדי אל-מחמודי, הציע לנאט"ו הפסקת אש שכוללת פיוס, חנינה למורדים והחלת חוקה חדשה כך דיווח הבוקר (חמישי) העיתון הבריטי האינדיפנדנט. אל-מחמודי שיגר מכתב למספר ממשלות זרות והציע הפסקת אש מיידית שתפוקח על ידי האו"ם ועל ידי האיחוד האפריקאי ותסיים את שפיכות הדמים שמתרחשת במדינה כבר שלושה חודשים.

בתמורה להפסקת התקפות נאט"ו, שהחריפו בימים האחרונים, מציע ראש הממשלה הלובי משא ומתן ללא תנאים מוקדמים עם האופוזיציה, חנינה לאנשים משני צדי העימות וניסוח חוקה חדשה.

נשיא ארה"ב, ברק אובמה וראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, נפגשו אתמול ודנו במציאת דרכים לסיומו של המשבר בלוב, שכעת נראה כי לא יוכרע באמצעות פתרון צבאי בלבד. נשיא ארה"ב הכיר בכך שנאט"ו עשויה להתמודד עם מערכה ארוכה ומתישה.

עשויים לוותר על הדרישה לסילוקו של קדאפי

לפי הדיווח, מאחורי הקלעים ישנם סימנים לכך שכוחות מערביים עשויים להסכים להפסקת אש מבלי להיצמד לדרישתם הראשונית ששליטה הנוכחי של לוב, מועמר קדאפי, ובני משפחתו יעזבו את השלטון וייצאו לגלות.

אמנם אובמה קמרון הצהירו בפגישתם שהשליט הלובי חייב לעזוב את המדינה אבל כעת נראה שייתכן משא ומתן גם במידה וכוחות השלטון יפסיקו את פעולותיהם הצבאיות ואם קדאפי יוותר על שליטה ישירה במנגנוני המדינה.

מכתבו של אל-מחמודי לעומת זאת לא מזכיר כלל את תפקידו של קדאפי בעתיד המדינה ובמסגרת הסכם הפסקת האש. מנהיגי המורדים בבנגזי מתעקשים שלא יתקיימו מגעים עם השלטון בטריפולי עד שקדאפי ובני משפחתו יעזבו.

"לוב תהא שונה לחלוטין מלוב של לפני שלושה חודשים, זאת תמיד הייתה התכנית רק שעכשיו נצטרך להאיץ את התהליך", כך כתב אל מחמודי במכתבו. הצעתו של ראש הממשלה מגיע לאחר הפגישה עם מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, אשר הביאה את קי-מון לקרוא להפסקת אש מיידית בלוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully