וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: "לפלסטינים נותרה רק ההתנגדות החמושה"

25.5.2011 / 20:28

בנאום שנשא במסגרת "יום השחרור" לנסיגת צה"ל מדרום לבנון, קרא מזכ"ל חזבאללה כי על הליגה הערבית לסגת מיוזמתה לשלום במזרח התיכון. "רק ההתנגדות השיבה לנו אדמתנו וכבודנו", אמר

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, עודד היום (רביעי) את הליגה הערבית לסגת מיוזמתה לשלום במזרח התיכון בעקבות הנאומים האחרונים של מנהיגים בארצות הברית ובישראל. בנאום שנשא במסגרת חגיגות "יום השחרור" לנסיגת צה"ל מדרום לבנון קבע נסראללה כי ארצות הברית וישראל לא מעוניינות להציע לפלסטינים דבר, ולכן "נותרה להם רק אופציה אחת - התנגדות חמושה".

"האזנה לנאומיהם של אובמה ונתניהו רק משכנעת אותנו יותר ויותר שהדרך שלנו, שבה בחרנו בהתחלה, היא הדרך הנכונה", אמר נסראללה. "אירועי שלושת העשורים אחרונים הוכיחה שהאופציה הנכונה, המציאותית וההגיונית, אשר יכולה להביא להשגת יעדינו, היא ההתנגדות העממית החמושה. אופציית המשא ומתן היא אופציה אבסורדית, משוגעת ובלתי מציאותית".

לדבריו, אילו הייתה צריכה להמתין לעולם, "לבנון הייתה עדיין תחת כיבוש ישראלי". נסראללה הוסיף ואמר כי ההתנגדות ניצחה את ישראל "והשיבה לנו את אדמתנו ואת כבודתנו, ללא כבלים וללא תנאים". עוד לגלג על נתניהו ש"הפחד היה בעיניו" כשדיבר בקונגרס על טילי חיזבאללה וחמאס: "הוא אמר שלחיזבאללה יש 12 אלף טילים ואני אומר לו – המידע שברשותך ישן".

"על מה ידברו הפלסטינים עם נתניהו?"

"מה בדיוק השאירו אובמה ונתניהו לאחר נאומיהם לרשות הפלסטינית ולפלגים הפלסטינים?", תהה מזכ"ל חיזבאללה. "אובמה חזר על מחויבותו כלפי ביטחונה של ישראל. הוא דחף את הקשרים ושיתוף הפעולה בין ארה"ב לישראל לרמה חסרת-תקדים. הוא דיבר על מדינה פלסטינית מפורזת, דיבר על גבולות 67', ותוך יומיים נסוג בו".

נסראללה תקף גם את מחיאות הכפיים שזכה להן נתניהו בנאומו בקונגרס באמרו כי הן מעידות כי קיימת הסכמה בין הדמוקרטים לרפובליקנים. "הוא אמר שירושלים תהיה בירה נצחית של ישראל, ושהוא דורש נוכחות צבאית בנהר הירדן, ושהוא דורש מדינה מפורזת לא בגבולות 67' וביקש מאבו מאזן לחזור בו מההסכם עם חמאס. אחרי כל הדברים האלה, על מה ידברו אתו הפלסטינים?!".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully