וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד אפקט בן לאדן: "תוגברה האבטחה על נסראללה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

8.5.2011 / 13:24

לאחר חיסול בן לאדן וניסיון החיסול של מנהיג אל-קאעדה בתימן, מדווח עיתון כוויתי כי מנהיג חיזבאללה תגבר האבטחה סביבו מחשש שינסו לפגוע גם בו. לפי הדיווח, הוא מצא מקום מסתור חדש

האבטחה סביב מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה תוגברה בימים האחרונים בצורה משמעותית בעקבות חיסולו בשבוע שעבר בפקיסטן של מנהיג אל-קאעדה, אוסמה בן לאדן – כך דיווח הבוקר (ראשון) העיתון הכוויתי "א-סיאסה". העיתון, הנחשב לאחד ממתנגדיו החריפים של חיזבאללה, דיווח עוד כי סידורי האבטחה תוגברו מחשש שנסראללה יחוסל כפי שחוסל בן לאדן.

על פי הדיווח, המתבסס על גורמים פוליטיים בכירים בלבנון, נסראללה אף מצא מקום מסתור חדש במקום מחבואו הנוכחי ברובע הדאחייה שבביירות. עוד דווח, כי צוות האבטחה סביב נסראללה, שארגונו נכלל ברשימת ארגוני הטרור של ארצות הברית, הוחלף באחר.

ולנסראללה יש סיבה לחשוש. לפני כשלושה ימים ניצל מנהיג אל-קאעדה בתימן, אנואר אל-אוולקי מניסיון חיסול של הצבא האמריקאי. במבצע נהרגו שני פעילי אל-קאעדה, אך על פי רשת CBS ועיתון ה-"וול סטריט ג'ורנל", מטרת התקיפה הייתה לפגוע במנהיג זרוע הארגון בחצי האי ערב. התקיפה בוצעה על ידי מזל"ט שירה שני טילים לעבר מכוניתו של אל-אוולקי בעל האזרחות האמריקאית, אך הוא נמלט ללא פגע.

לפי ההערכות, קבוצת אל קאעדה בחצי האי ערב מונה כ-300 לוחמים. הקבוצה חולשת על אזורים הרריים מרוחקים והיא חשודה בכך שהיא אחראית לכמה מההתקפות על מטרות ממשלתיות. משרד ההגנה בוושינגטון סירב להגיב לדיווחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully