וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפל על משאבה ונופח: "הרגשתי כמו בלון אנושי"

"סיכוי של אחד למיליון" - אבל זה קרה: סטיבן מקורמק, נהג משאית ניו זילנדי, נפל על צינור שננעץ בישבנו והחל להזרים לתוך גופו אוויר בלחץ. חבריו הצילו אותו רגע לפי שהתפוצץ

"הרגשתי כמו בלון אנושי". כך סיפר נהג המשאית סטיבן מקורמק, המאושפז במחלקת הטיפול הנמרץ בבית החולים בעיר ווקטאנה שבניו זילנד, לאחר שקרתה לו תאונה ביזארית במיוחד: הוא נפל על צינור פליז המחובר למשאבה רבת עוצמה, שננעץ בישבנו והחל להזרים אוויר בלחץ אל תוך גופו. "יש לי מזל שאני עדיין בחיים", אמר מקורמק בן ה-48 לאתר החדשות הניו זילנדי "סטאף", היום (רביעי) בבית החולים.

סטיבן מקורמק, נהג משאית שאושפז בבית חולים לאחר שנופח על ידי משאבה שעליה נפל, ווקטאנה, ניו זילנד, 24 במאי 2011. Whakatane Beacon, Samantha Motion, AP
"יש לי מזל שאני עדיין בחיים". מקורמק בבית החולים/AP, Whakatane Beacon, Samantha Motion

האירוע המוזר, שדווח היום בכלי תקשורת בכל רחבי העולם, התרחש בשבת האחרונה. מקורמק עמד על הוו המחבר בין תא הנהג לנגרר הסמי-טריילר שלו, בחניון של חברת ההובלה בה הוא עובד, כשלפתע החליק ונפל. הוא נחת על הצינור שהיה מחובר לבלמי האוויר של המשאית, ושבר אותו. הצינור השבור והחד ננעץ בצדו השמאלי של ישבנו, והחל להזרים לגופו אוויר בלחץ אדיר. "הרגשתי שאני עומד להתפוצץ", סיפר. "התנפחתי כמו כדורגל. זה הרגיש כמו נפילת לחץ אחרי צלילה. לא נותרה לי ברירה אלא לשכב שם ולהתפוצץ כמו בלון". עוד המשיך בדימויים: "העור שלי הרגיש כמו צלי בשר - מתפצפץ מבחוץ, רך מבפנים".

למזלו, עמיתיו לעבודה שמעו את זעקותיו, אצו למקום והפסיקו את פעולת את המשאבה. אחד הנהגים הבקיא בעזרה ראשונה מיהר להשכיב אותו ב"תנוחת התאוששות", ולדברי הרופאים, זה ככל הנראה הדבר שהציל את חייו, שכן איפשר לו לשוב לנשום. לפני פינויו לבית החולים, עטפו חבריו את צווארו וראשו בקרח, כדי לנסות ולהוריד את הנפיחות. לאחר אשפוזו, הסבירו לו הרופאים שהאוויר שחדר לגופו הפריד רקמות שריר ושומן וגרם לאחת מריאותיו להתמלא במים, והוסיפו כי הם מופתעים שעורו לא התפקע מרוב לחץ.

בבית החולים, חיברו הרופאים צינור נוסף, הפעם לריאותיו של מקורמק, באמצעותו ניקזו את המים, ולאחר מכן ניתקו את הצינור מישבנו, באמצעות מה שהוא תיאר כמקדחה. לדבריו, "זה היה החלק הכי כואב". שותפו של מקורמק לעבודה, רובי פיטרסן, דיווח על המקרה לחוקרי התאונות של משרד העבודה הניו זילנדי, אם כי להערכתו, לא ניתן להפיק ממנו יותר מדי לקחים: "בסופו של דבר, זו הייתה תאונה הזויה, סיכוי של אחד למיליון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully